روسای قوای مجریه ، مقننه و قضاییه ، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای اطلاعات و کشور و رئیس دفتر مقام معظم رهبری‌ در حاشیه مراسم وداع با شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه بر حفظ انسجام ملت و استمرار مسیر مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش مرور نیوز، حسن روحانی در حاشیه مراسم وداع با شهدای ترور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران راه دستیابی به اهداف خود که انسجام و وحدت ملی است را ادامه می‌دهند و بی تردید ملت ایران ملت موفقی خواهند بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در حاشیه مراسم یادآور شد:‌ این حادثه قطعا نمی تواند تاثیری بر اراده ملت ایران بگذارد . این حادثه ،‌حادثه کوری بود . اقدامات تروریستی در ایران نشان داده هر وقت این اقدامات کور انجام شده مردم را در اهدافشان مصمم تر می‌کند کما اینکه زمانی که منافقین اقداماتی کردند و ده ها نفر را شهید کردند ملت یکپارچه شد. این حادثه هم همین طور است و نشان داد که آمریکا و تروریست ها دستشان در دست یکدیگر است؛ لذا مردم در راهشان راسخ تر می‌شوند.

آیت‌الله آملی لاریجانی نیز در سخنان کوتاهی گفت:‌ روشن است که کشورهای سلطه گر در مقام ضربه زدن به کشور ما هستند . آن‌ها در منطقه هم موجب ناامنی شدند اما به حمد الله کشور ما کشوری امن بوده و خواهد بود و این برای سلطه گران سنگین است. لذا تلاش می‌کنند تا در کشور ما ناامنی ایجاد کنند. اما مطمئن باشند که مردم این مرز و بوم ، نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح و همه مسئولین با اتحاد نخواهند گذاشت که چنین اتفاقی بیفتد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در حاشیه مراسم اظهار کرد: مشخص است که سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و ریاض برای این بوده که در دارالندوه ریاض تصمیماتی بگیرند. آن‌ها می خواهند به ایران لطمه بزنند اما موفق نخواهند شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در اظهاراتی گفت:‌ از زمانی که گروه های تکفیری در منطقه ما دست به آشوب زدند و کشورهای مختلف و مردم مسلمان را مورد تهاجم قرار دادند،‌ کشوری که با تمام توان جلوی تروریست ها ایستاد ایران بود. گروه های تروریستی خیلی تلاش کردند که در این ایام به امنیت ایران آسیب بزنند اما به فضل الهی با همت نیروهای امنیتی و نظامی موفق نشدند. آن‌ها عملیات کوری انجام دادند که به خیال خودشان به کشور آسیب بزنند اما مطمئنا این عمل در مقطع فعلی موجب انسجام، وحدت و یکپارچگی ملت ایران خواهد شد و حتما راه مبارزه با تروریسم به صورت جدی تر در ایران استمرار پیدا خواهد کرد.

علوی وزیر اطلاعات نیز در حاشیه این مراسم یادآور شد:‌ ما در دو روز گذشته و پس از این اتفاق رد آن‌ها را زدیم و آن‌ها را شناسایی کردیم. عقبه تیم تروریستی را شناسایی کردیم و اکنون افراد متعددی از آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند و محلی که در آن با هم همپیمان شده بودند و فیلم آن را مردم در فضای مجازی دیدند شناسایی شد و تعدادی از نفرات آن‌ها هنوز آنجا حضور داشتند که دستگیر شدند و تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری که آماده کرده بودند در اختیار نیروهای اطلاعات و سرباز گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته است اما با توجه به اینکه این عملیات در میانه راه است و باید جزئیات آن مکتوم بماند تا سربازان گمنام امام زمان (عج) به آخرین هدفها ضربه بزنند پس از پایان عملیات اطلاعات کامل را به اطلاع مردم می رسانیم. مردم مطمئن باشند فرزندان آن‌ها بیدارند و اجازه نمی دهند امنیت آن‌ها به سادگی آسیب ببیند.

رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در اظهاراتی گفت:‌الحمد لله نیروهای امنیتی و انتظامی به اوضاع مسلط هستند . برخی از ردگیری هایی که از عوامل مرتبط با گروه های تروریستی بود نیز کاملا شناسایی شدند و امیدواریم به زودی نیروهای امنیتی بتوانند ضرباتی را به آن‌ها وارد کنند.