سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به تحولات اخیر در منطقه حکمت اندیشی و گفت و گو را راهکار حل و فصل مشکلات در حوزه خلیج فارس دانست.

به گزارش مرور نیوز، علی رضا عنایتی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تلاش های شیخ صباح الاحمد امیر کویت برای تقویت صلح و ثبات منطقه ای گفت : امروزه منطقه شرایط پرتنشی را سپری می کند و مذاکره و گفت وگو راه حل اختلافات است.
وی افزود : امروزه تمامی کشورهای منطقه باید دست به دست یکدیگر داده و برای برقراری ثبات و استقرار همکاری لازم را به عمل آورند و اختلافات از راه رایزنی ها مشترک حل شود.
عنایتی گفت : اختلافات میان کشورهای منطقه بالا گرفته است و انجام دیدارهای مشترک می تواند راه حلی برای بسط ثبات باشد .
وی افزود: ایران برای روابطی خوب با همسایگان خود از ارزش بالایی برخوردار است و از همین رو باید نسبت به تقویت فضای همکاری اقدام کرد و با استفاده از ظرفیت های گسترده مناسبات فیما بین ارتقا یابد.
عنایتی گفت: ایران و کشورهای شورای همکاری دارای مشترکات فراوانی هستند و تمامی امکانات باید در جهت تقویت مناسبات به کار گرفته و با وجود شخصیت هایی حکیم و دانا در سطح منطقه می توان روابط را توسعه بخشید.
روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس در فضایی رو به رشد است و در سطح خوبی قرار دارد و ایران امیدوار است تا شرایط برای توسعه آن بیش از پیش فراهم شود.
وی ادامه داد: اراده سیاسی برای گسترش این مناسبات در زمینه های مختلف وجود دارد و تهران معتقد است که سطح همکاری ها از متانت و سطح رو به رشدی برخوردار است.