علی وقف چی: نوآوری های جدید امروز را جایگزین روش گلخانه ای مرسوم در ایران کنیم مصرف آب های ما به یک صدم مصرف میرسد یعنی 99 در صد کاهش مصرف در آب خواهیم داشت.

علی وقف چی در گفت وگو با خبرنگار مرور نیوز در بحث اقدام و دستور کار کمیسیون محیط زیست در راستای بهبود وضیعت سواحل ایران و بویژه سواحل مکران و قسمت های سیستان و بلوچستان گفت: برنامه هایی تدبیر و سرمایه گذاری های لازم انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر بحث شده در زمینه سواحل، بحث عدم خروج آب های مرزی ست. آب های آزاد ، در بحث خوزستان و گیلان و بعضی از استان ها که رودخانه ها به اب های آزاد  یا  سایر کشورها جاری می شود در این ارتباط  نگاهی ویژه  در برنامه ششم توسعه داشتیم و اعتباراتی پیش بینی کرده ایم که در حد امکان آن ها را باز خوانی کنیم تا مدیریت شود.

وقف چی درباره بحث  فرو نشست زمین به دلیل بهره براری بی رویه از منابع آب زیر زمینی گفت:توجه برنامه ششم توسعه  مدیریت کشاورزی برای منابع آب بیشتر بوده است.

در این باره تاکیدکرد: از برداشت  بی رویه اب های زیر زمینی صرفه جویی شود بخصوص چاه هایی که به صورت غیر مجاز طرح شده است.

وی آن چیزی که خلا اساسی در بهره برداری منابع آب میداند و اشاره بر این داشت که باید توجه خاصی به آن شود  بحث استفاده از کشت های سبزی و صیفی  گلخانه ای است 

همچنین اضافه کرد:نوآوری های جدید امروز را جایگزین روش گلخانه ای مرسوم در ایران کنیم مصرف آب های ما به یک صدم مصرف میرسد یعنی 99 در صد کاهش مصرف در آب خواهیم داشت.

سخنگو کمیسیون کشاورزی و آب در خصوص جلوگیری از وقوع پدیده های ریزگردها که منشا داخلی دارد گفت:در این زمینه تکلیف هایی را برای دولت در بخش مالچ پاشی کاشت درختچه ها و درختانی که مقاوم به فرط کم آبی هستند مشخص کرده ایم.

نماینده مردم زنجان در آخر یاداور شد: اگر همه اهداف در برنامه ششم توسعه تحقق پیدا کند قطعا میتواند کمک موثری داشته باشد مضاف بر اینکه حتما باید از کا رهای عجولانه خودداری و بر مسایل علمی سرمایه گذاری کنیم  و پول های بیت المال را با مدیریت صحیح هزینه کنیم و دنبال امار و عدد و رقم برای ارایه گزارش نباشیم.