وزیر محیط زیست، آب و جنگلداری رومانی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست گفت: ایران، کشوری پیشرفته با امکانات فراوان و ظرفیت های گسترده در زمینه های مختلف است.

به گزارش مرور نیوز، کریستیانا پاشکا روز جمعه در دیدار با حمید معیر به سفر اخیر خود در تهران و دیدار با خانم 'معصومه ابتکار' معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشورمان اشاره کرد و با قدردانی از مهمان نوازی صمیمانه همتای ایرانی خود، ایران را کشوری پیشرفته و امکانات گسترده در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست برشمرد.

پاشکا همچنین آمادگی وزارت متبوع خود را جهت تعامل و همکاری در زمینه های زیست محیطی، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند و پایش جنگل و شکار با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی پیشنهاد کرد: طی چند ماه آینده متخصصان حوزه محیط زیست ایران از کشور رومانی بازدید و به منظور عملیاتی شدن همکاری های دوطرف به رایزنی و تبادل نظر بپردازند.

سفیر کشورمان در بخارست نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای آغاز همکاری ها، نسبت به عملیاتی شدن مفاد همکاری های دو جانبه و برپایی کارگاه تخصصی و فنی در زمینه محیط زیست ابراز امیدواری کرد.

ایران و رومانی در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند.