رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل44 از تهیه و ارائه گزارش نظارتی کمیسیون متبوعش درباره نحوه اجرای اصل 44 در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا فولادگر در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نشستی خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از کارمندان و مراجعه کنندگان مجلس در 17 خرداد ماه گفت: شهادت مظلومانه این افراد سبب شد که تروریستها و حامیان آنها به اهداف بزرگترشان دست پیدا نکنند و این حادثه فرصت فراهم کرد که برای پیشرفت بیشتر کشور و خدمت بیشتر به نظام تلاش شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهید آقاجانی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: احسان آقاجانی بازوی مشورتی کمیسیون اصل 44 بود که انجام اقدامات کارشناسی بسیاری از گزارش‌های کمیسیون اصل 44 در دوره گذشته و دوره جدید با شهید آقاجانی بود.

فولادگر با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی در اواخر سال 95 ادامه داد: اصل تشکیل کمیسیون ویژه و اعضای آن به دلیل اهمیت آن باید در صحن علنی مجلس مشخص شود که پس از آن در آخرین هفته سال 95 هیأت رئیسه این کمیسیون تعیین شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یادآور شد: بسیار خرسندیم که یکی از اهداف کمیسیون تولید ملی در زمان تشکیل حمایت از تولید و ایجاد اشتغال بود که با نامگذاری سال جاری به این نام وظایف کمیسیون نیز به صورت کامل مشخص شد.

فولادگر با بیان اینکه 4 کارگروه در کمیسیون ویژه تشکیل شده است، افزود: محور کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 روی این 4 موضوع است که رهبر معظم انقلاب نیز شب گذشته درباره اجرای اصل 44 به نمایندگان دولت تذکراتی دادند البته ایشان در قریب به اتفاق جلسات نیز بر این موضوع تأکید می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارگروه‌های تشکیل شده در کمیسیون ویژه کارگروه نظارت بر اجرای اصل 44 است ادامه داد: مقرر شده گزارش نظارتی درباره آسیب‌شناسی‌های اجرای اصل 44 و تعیین روش در این بخش و همچنین راهکارها برای اجرای صحیح آن ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه از ابلاغ سیاست‌های ابلاغی اجرای اصل 44 یازده سال و از زمان ابلاغ قانون اجرای اصل 44، 9 سال می‌گذرد، اظهار کرد: اصل 44 همچنان به عنوان موضوع مطرح بوده و مقرر شده که گزارشی درباره نحوه اجرای اصل 44 در دولت یازدهم تهیه و ارائه شود.