مراسم دیدار و ضیافت افطار اصحاب رسانه با رییس جمهور عصر امروز (چهارشنبه ۲۵) خرداد در سالن اجلاس برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، حسن روحانی در مراسم ضیافت افطار با مدیران مسئول رسانه ها، خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و روزنامه ها با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: همان روز غدیری که رسول اکرم (ص) امیرالمونین را به عنوان مولا به مردم معرفی کردند، رسانه ایجاد شد و از مردم خواستند تا اطلاع رسانی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، دولت یازدهم را مظلوم ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی ایران دانست و همه را به اتخاذ اعتدالی گری دعوت کرد و گفت: والله  و باالله که راهی جز اعتدال وجود ندارد. امام خمینی با اعتدال انقلاب را به پیروزی رساند و اگر نمی خواست چنین مسیری طی شود مردم انقلابی با ارتش رژیم مواجه می شد و حمام خون راه می افتاد و قطعا انقلاب نیز پیروز نمی شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضرت علی (ع) انقلابی اصیل است خاطر نشان کرد: ما انقلاب کردیم تا مسیر پیامبر اکرم و حضرت علی و انقلابی را که آغاز کرده بودند ادامه دهیم. انقلابی گری با فحش و ناسزا نمی شود. راهی جز اعتدال ندارد. حضرت علی با ناسزا گفتن به یاران مخالفانش نیز مخالف بود و این نکته ای است که باید بدان توجه کرد.

روحانی با اشاره به تفاوت میان انتقاد و تخریب تصریح کرد: رسانه های که پس از پایان انتخابات هنوز زبانشان خوش نیست و صرفا تخریب می کنند باید بدانند که اگر قرار است انتقادی باشد باید اصل واقعیت بیان شود و در کنار انتقاد شود. ما در زمینه گندم خودکفا شدیم ابتدا باید این مساله عنوان شود و سپس انتقادی اگر قرار است بشود به این موضوع شود که بهتر است با فلان بذر گندم ما به خودکفایی می رسیدیم.

وی در پایان تاکید کرد: انتقاد نمک خبررسانی و لازم است اما هیچ کس نمی تواند غذای کاملا شور را بخورد. رسانه ها باید در کنار بیان واقعیات انتقاد کنند و دست از تخریب و ناسزا گفتن بردارند.

لازم به ذکر است پیش از سخنرانی رئیس جمهور طبق قرار معمول، مقرر شد چند تن از مدیران مسئول رسانه ها در مدت زمان 3 دقیقه اظهارات خود را بیان کنند. اولین سخنران محمد علی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار بود. دومین سخنران نادعلی زاده مدیر مسئول پایگاه خبریجماران بود که به علت عدم رعایت وقت باعث شد تا دیگر سخنران ها فرصت بیان مطالب خود را از دست بدهند.