نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به جلسه اخیر خود با معاون بانک مرکزی و دیدار استاندار ایلام با سیف گفت: رئیس بانک مرکزی وعده هایی برای سروسامان دادن به وضعیت موسسه آرمان داده است.

به گزارش مرور نیوز، جلال میرزایی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود، یکی از مشکلات اصلی بخش عمده ای از مردم ایلام را موسسه آرمان عنوان کرد و گفت: این موسسه حدود 200 میلیارد تومان از مردم ایلام به عنوان سپرده دریافت کرده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: موسسه مالی و اعتباری آرمان بیش از یکسال است که از پرداخت سود بانکی به مردم خودداری می کند و در حال حاضر که مردم اصل پول سپرده خود را از این موسسه مطالبه می کنند، این پول به آن ها داده نمی شود.

وی با بیان اینکه عملکرد موسسه آرمان مشکل جدی در ایلام ایجاد کرده است و ظرفیت این را دارد که تبدیل به بحران شود، تصریح کرد: انتظار ما از رئیس کل بانک مرکزی این است که با دقت بیشتری این مسئله را پیگیری کرده و تدابیری برای حل این مشکل اتخاد کند و مسئولان مربوطه به طور مشخص به مردم اعلام کنند که این مشکل چه زمانی حل خواهد شد و مردم چقدر باید انتظار بکشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بحران موسسه آرمان از ایلام آغاز شده و در حال حاضر استان های دیگر نیز درگیر بدعهدی این موسسه به سپرده گذاران شده اند، تاکید کرد: خواسته ما این است که بانک مرکزی به این موضوع ورود کند.

میرزایی یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم ایلام، مشکلی که از طریق این موسسه برای مردم این استان بوجود آمده محسوس تر و تبعات منفی آن بیشتر است.

وی با اشاره به جلسه اخیر خود با معاون بانک مرکزی برای حل این مشکل افزود: استاندار ایلام نیز اخیرا جلسه ای با رئیس کل بانک مرکزی داشته و آقای سیف وعده هایی برای سروسامان دادن به وضعیت این موسسه ها داده است؛ اما مردم به جای وعده انتظار عمل دارند و این مشکل جدی است که بسیاری از خانواده های ایلامی را درگیر این موضوع کرده است.

عضومجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: درحال حاضر با مردمی مواجه هستیم که به دلیل بنیه اقتصادی ضعیف خود با سپرده گذاری در این موسسه ،کل دارایی خود را از دست داده اند،از این رو می خواهیم که بانک مرکزی هرچه سریع تر به این مسئله ورود کرده و بیشتر از این رسیدگی به این موضوع را معطل نگذارد.