مسوول سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: از رئیس جمهور انتظار واکنش قاطع با طرف مقابل و آمریکا داریم و نمی‌توانیم قبول کنیم که بدعهدی‌های گستاخانه آمریکا که به تهدید امنیت مردم کشورمان منجر می‌شود صرفا با فشار ایمیلی و نامه گلایه آمیز پاسخ داده شود.

به گزارش مرور نیوز، مهدی غیرتمند مسوول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر در مورد تصویب طرح جامع تحریم ایران در سنای آمریکا، گفت: شاهد هستیم که علی‌رغم بندهای 26 و 29 برجام و بندهایی از پیوست ب قطعنامه 2231 که به طور کاملا صریح بیان می‌کند تحریم‌های تعلیقی به هیچ وجه نباید تحت عناوین دیگر بازگردانده شود.

وی ادامه داد: سنای آمریکا با رای قاطع تصمیم به تحریم‌هایی گرفت که نه تنها موارد تحریمی گذشته را داراست بلکه با اعمال نفوذ می‌تواند شدت تحریم‌ها را افزایش دهد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: سوالی که در این جا برای مردم پیش می‌آید این است که دولت در مقابله با این عهدشکنی‌ها چه خواهد کرد؟ مگر این مصداق عینی هشدار رهبری درباره عدم اعتماد به طرف امریکایی نیست؟ آیا صرفا نامه نوشتن ظریف به موگرینی و گله و شکایت به انها درباره بدعهدی امریکا می‌تواند بتن‌هایی را که از روی اعتماد به شیطان بزرگ بر تلاش دانشمندان جوانمان ریخته شد پاک کند؟

غیرتمند گفت: موارد اصلی این تحریم‌ها عبارت است از موشک‌های بالستیک، سپاه پاسداران، تحریم‌های تسلیحاتی و حمایت از جبهه مقاومت در منطقه که نقاط قوت ایران در حفظ اقتدار ملی و آرامش ملتش است و هدفی که از اعمال این تحریم ها دنبال می‌شود فشار برای بی ثباتی امنیت پایدار جمهوری اسلامی است.

مسوول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر تاکید کرد: از نکات قابل توجه دیگر سکوت رسانه‌های زنجیره‌ای جناحی است که بعد از تصویب برجام با تیترهای بزرگ آن را فتح الفتوح و راه حل کامل رفع مشکلات کشور می‌دانستند و اکنون خود را به ندیدن و نشنیدن زده‌اند.

وی بیان داشت: رسانه‌های جناحی و زنجیره‌ای بدعهدی‌هایی که مسئولان دلسوز کشور آن‌ها را پیش بینی کرده بودند منعکس نمی‌کنند و به نظرم این موضوع بیش از گذشته صداقت رسالت آنها را زیر سوال می‌برد.

غیرتمند تصریح کرد: ضرورت دارد هیات نظارت بر برجام با ورود به عرصه و اعلام رسمی نقض برجام توسط طرف مقابل تصمیمات لازم را اتخاذ کند و مجلس شورای اسلامی نیز طرح اقدام متقابل علیه این اقدام خصمانه آمریکا را به تصویب رسانده و دولت را ملزم به اجرای آن کند.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: ما از رئیس جمهور انتظار واکنش قاطع و مناسب با برخورد طرف مقابل را داریم و نمی‌توانیم قبول کنیم که بدعهدی‌های گستاخانه امریکایی‌ها و مطرح کردن مواردی که به زعم خودشان به تهدید امنیت مردم عزیز کشورمان منجر می‌شود صرفا با فشار ایمیلی و نامه گلایه امیز پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: مسلما طرف مقابل با اینگونه فشارها خواستار گرفتن امتیازات بیشتر است که باید رئیس جمهور به آن‌ها پاسخ انقلابی و درخور دهد و همچنین به رئیس جمهور توصیه می‌کنم حالا که به نحوه حکومت امیرالمومنین(ع) علاقه مندند حتما نحوه برخورد امام علی (ع) با تهدیدکنندگان امنیت مردم را مطالعه کنند البته با دقتی خیلی بیشتر از دقت مطالعه‌هایشان راجع به مواردی مانند ولایت.