اخیرا طالبان پس از درگیری با داعش در شرق افغانستان ویدئویی از اعترافات یک جنگجوی داعشی را منتشر کرد که ادعا می‌کند رئیس سنای افغانستان همکار این گروه تروریستی است.

به گزارش مرور نیوز، گروه طالبان ویدئویی را از اعتراف یک عضو گروه تروریستی داعش منتشر کرده که در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

این جنگجوی داعشی در بازداشت طالبان فعالیت‌های خود را توضیح می‌دهد.

اعترافات جنگجوی داعش پس از یک سلسله درگیری‌ها بین طالبان و داعش در شرق افغانستان منتشر شده است.

در ابتدای ویدئوی اعترافات جنگوی داعش بنری ظاهر می‌شود که در آن نوشته شده است «داعش یا پروژه آمریکا».

وی در ادامه گفت‌وگوهای خود با مجری طالبان می‌گوید که از افراد «مولوی اسماعیل صاحب» یکی از فرماندهان داعشی است و در کابل و نیز در جلال‌آباد برای این گروه فعالیت می‌کرده است.

این جنگجوی داعشی اعتراف می‌کند که این گروه تروریستی با دولت افغانستان و برخی از مقامات این کشور ارتباط دارد.

وی همچنین در ادامه مدعی ارتباط با «فضل‌الهادی مسلم‌یار» رئیس سنای افغانستان شد و گفت که رئیس سنای افغانستان با او و چند تن از اعضای این گروه تروریستی در دفتر کارش در شهر «جلال‌آباد» دیدار کرده است.

جنگجوی داعشی اظهارداشت که مسلم‌یار به یکی از افرادش ماموریت داد تا با این گروه تروریستی کمک‌های مالی و نظامی کند.

جنگجوی داعشی با اشاره به کمک‌های مالی و نظامی به این گروه توسط بالگردهای آمریکایی گفت: زمانی که بالگردهای نظامی در دو سوی جبهه داعش فرود آمدند فرمانده (داعش) اعلام کرد که شلیک نکنید چون این افراد خودی هستند که برای ما تجهیزات و مواد لازم را آورده‌اند.

وی افزود: پس از دریافت یک کانتینر مملو از تجهیزات آمریکایی، شایعه پراکنی کردیم که این کانتینر را در مبارزه با نیروهای آمریکایی غنیمت گرفتیم در حالیکه در واقعیت هیچ درگیری با آمریکایی‌ها نداشتیم.

در ادامه ویدئو فرد بازداشت شده داعشی اظهار داشت: برخی از مقامات افغان و به ویژه نیروهای آمریکایی از این گروه حمایت می‌کنند.

برخی از نمایندگان پارلمان و کارشناسان افغان بارها اعلام کردند که برخی از مقامات دولت افغانستان و نیروهای خارجی به گسترش گروه تروریستی داعش در این کشور کمک می‌کنند.

«ظاهر قدیر» نماینده مردم ننگرهار در پارلمان افغانستان همواره بر کمک برخی مقامات دولتی به گروه تروریستی داعش تاکید کرده است.

همچنین دو روز قبل نیز «شکیباهاشمی» نماینده قندهار در پارلمان افغانستان اعلام کرد که در اعترافات برخی از زندانیان داعشی که توسط نیروهای امنیت ملی بازداشته شده‌اند مشخص شده که برخی از مقامات ارشد دولتی از این گروه حمایت می‌کنند.