یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: احساس نگرانی که به واسطه حملات سپاه پاسداران به مواضع داعش در بین برخی کشورها یا رژیم صهیونیستی به وجود آمده به این دلیل است که یا در حملات تهران دست داشتند یا از عوامل آن حمایت کردند.

به گزارش مرور نیوز، صباح با اشاره به حملات یک‌شنبه شب سپاه پاسداران به استان دیرالزور سوریه و هدف قرار دادن مواضع داعش در این منطقه خاطرنشان کرد: این حملات در پاسخ به تجاوزها و حملات تروریستی داعش بود.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران این حملات را با هماهنگی‌های لازم و به طور قطع با مجوزهای لازم انجام داد و در حقیقت مجازات عاملان و گروهی بود که حمله تروریستی به تهران را ترتیب داده بودند. هم‌چنین می‌توان گفت که هدف قرار دادن مواضع داعش توسط سپاه پاسداران ایران به نوعی اقدام بازدارنده در مقابل حملات احتمالی آتی نیز بوده است.

زنگنه در پاسخ به این سوال که در برخی از رسانه‌های عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نوعی هراس و واهمه از حملات روز گذشته سپاه به چشم می‌خورد، توضیح داد: کشور یا رژیمی که در حملات تروریستی تهران نقش داشتند یا حمایتی از عوامل آن کردند، دچار نوعی احساس ترس و نگرانی شده‌اند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که هر کشور یا رژیمی که در حمله به تهران نقش داشته است، احساس نگرانی می‌کند. این اظهارات آنها نشانه نوعی همکاری در عملیات محسوب می‌شود. علاوه بر این هیچ یک از آنها در قبال حمله تروریستی به تهران نه اظهار تأسف کرده است و نه آن را محروم کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: احساس نگرانی آنها باید ناشی از این باشد که به نوعی با عاملان حملات تروریستی به تهران تبانی داشته یا در آن نقش داشتند.