رئیس جمهوری در نخستین اظهار نظر رسمی درباره تغییر کابینه گفت: هدف کشور توسعه و تعالی است و هدف دولت، خدمت به جامعه و مردم است؛ در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیر است و گاهی نیز نیاز به تغییر.

به گزارش مرورنیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر این که باید دعواهای کودکانه در کشور خاتمه یابد، گفت: باید رسانه های ما از دروغ، اتهامات، اختلاف، ایجاد تفرقه و جناح بندی های غیر ضررور دست بردارند.

وی به تغییرات اخیر در کابینه یازدهم هم اشاره کرد و افزود: اگر دولت برای ثبات وزیر عوض نکند، سایت های بداخلاق می گویند چرا دولت این وزرا را عوض نمی کند، می رود تغییر ایجاد کند، همان بداخلاق ها می گویند چرا عوض می کند؟

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: برادرعزیز من، هدف کشور توسعه و تعالی است و هدف دولت خدمت به جامعه و مردم است؛ در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیر است و گاهی نیز نیاز به تغییر است.

روحانی یادآور شد: اینطور نیست که در یک شرایط واحد باشیم اما من نکته ای دیگر می گویم؛ همه ما به فکر معضل اصلی کشور یعنی عدم اشتغال بیکاری نسل جوان تحصیلکرده و به ویژه زنان و دختران ما باشیم.

تلاش دولت یازدهم برای توسعه روستا

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود روستا را دارای ویژگی هایی همچون صداقت، امانت، شهامت، شجاعت، مقاومت، وطن دوستی و مرزبانی دانست و گفت: روستاییان پایه ها و ریشه های اصلی زندگی اجتماعی هستند.

روحانی افزود: بسیار خوشحالم که در جمع روستاییان عزیز و عشایر غیور هستم. امروز به مناسبت بزرگداشت روز روستا و عشایر البته با کمی تاخیر در اینجا دور هم گردآمدیم.

وی ادامه داد: در سال های گذشته هم این توفیق را داشتم تا در جمع روستاییان و عشایر نکاتی را به عرض شما و ملت ایران برسانم.

رئیس جمهوری اضافه کرد: این تصور که شرایط زندگی روستایی را با شرایط شهری و توسعه و تعالی علمی ، فناوری و فرهنگی متفاوت می بینند و به این نتیجه می رسند که برای کار، اشتغال، درآمد بیشتر، دستیابی به علم و دانش، امکانات سلامت و درمان ، باید هجرت را به سمت شهرها و یا به یک تعبیر دیگر به حاشیه شهرها برگزینند، تصور نادرستی است و هم بار مسوولیت سنگینی را بر دوش ما می گذارد.

روحانی خاطرنشان کرد: شهرهای ما هم ریشه در روستاهای گذشته داشته اند. ما همواره روستا را با ویژگی فرهنگی، صداقت، امانت، راستگویی، شهامت ، شجاعت ، مقاومت و همچنین وطن دوستی و مرزبانی، می شناختیم و می شناسیم.

وی با بیان این که دولت یازدهم بار سنگینی را به دوش خود احساس می کند،تصریح کرد: در این سه سال و چند ماه، دولت یازدهم همه تلاش خود را برای توسعه روستایی برداشته است اما در عین حال تا رسیدن نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: این فاصله برای حراست از روستاها ، حفظ فرهنگ روستایی، حفظ تولید در روستا و جلوگیری از مهاجرت و رفع مشکلات آینده شهرها به جد باید مورد توجه همه دولتمردان باشد.