دولت آمریکا تلاش های خود را برای آزادی جاسوسان دستگیر شده در ایران افزایش داده و در این راه احتمالا فشارهای جدیدی را به تهران وارد می کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سی بی اس، تلاش دولت آمریکا برای آزادی زندانیان ایرانی‌آمریکایی در ایران افزایش پیدا کرده‌ است.

در همین رابطه گفته می شود دولت ترامپ در حال ارزیابی «مجموعه‌ای از فشارها» بر تهران، برای آزادی دوتابعیتی‌ ها است.

آنطور که گزارش‌ها از ایالات متحده نشان می‌دهد دولت دونالد ترامپ اقدامات بیشتری را در پیش گرفته‌، که هدف آنها آزادی آن‌ دسته از شهروندان ایالات متحده که در کشورهای دیگر به زندان افتاده‌اند، است.

در این میان نام «سیامک نمازی» و پدرش «باقر نمازی» نیز مطرح شده‌است.

سیامک نمازی، مدیر پیشین بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، در سال 1394 سال و در جریان سفر به ایران بازداشت شد.

به گزارش سی‌بی‌اس در پی بازگرداندن «اوتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی، که در اغما بود و اندکی پس از بازگشت به خاک آمریکا درگذشت، تلاش‌ها برای آزادی نمازی‌ها، به‌ویژه به خاطر سالخوردگی و وضعیت سلامت باقر نمازی، بعد تازه‌ای گرفته‌است.

این شبکه می‌گوید دینا پاول، معاون مشاور امنیت ملی ترامپ، در اقدامات و تلاش‌های اخیر برای آزادی زندانیان آمریکایی در خارج از آن کشور، نقش کلیدی دارد.

روز گذشته یک مقام ارشد دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن‌پست گفت ترامپ، رئیس‌جمهوری آن کشور، شخصا و مستقیما خواستار به‌کارگیری تمام تلاش‌ها برای بازگرداندن هر تعداد ممکن از آمریکایی های بازداشتی در خارج از آن کشور، شده‌است و این دقیقا چیزی‌ست که در جریان نمازی نیز وجود دارد و ما می‌خواهیم آن‌را به تمامی موارد مربوط به ایران و فرای آن گسترش دهیم.

همین روزنامه می‌گوید علاوه بر تلاش‌های «پشت صحنه» برای آزادی نمازی‌ها که پیش‌تر نیز جریان داشته، اکنون اعضای ارشد دولت ترامپ، از جمله معاون مشاور امنیت ملی او، با بابک، برادر سیامک نمازی دیداری رو در رو داشته‌اند.

بابک نمازی به واشنگتن‌پست گفته است امیدهای تازه‌ای در پیوند با دولت ترامپ برای آزادی اعضای خانواده‌اش شکل گرفته‌است.

جزئیات دقیقی از اقدامات موجود یا در دست برنامه‌ریزی دولت آمریکا مشخص نیست، اما دو مقام ارشد دولتی به واشنگتن‌پست گفته‌اند این اقدامات «مجموعه‌ای از فشارها را در برمی‌گیرد… که همگی در حال حاضر محرمانه هستند، اما در میان آن‌ها بیشتر چماق وجود دارد تا هویج».

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش دیدار بابک نمازی با مقام‌های ارشد دولتی را تائید کرده‌است.