حماس در دومین بیانیه خود به مناسبت روز قدس با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این روز تأکیدی بر جایگاه قدس، مسجد‌الاقصی و فلسطین در دلها و وجدان کل امت است و علیرغم تمام درگیری‌های فعلی، قدس فراموش نخواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، جنبش حماس بیانیه‌ دیگری به مناسبت روز جهانی قدس صادر و در آن بر حمایت از فلسطین و قدس تأکید کرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در این بیانیه تاکید کرد که امت با وجود تمامی توطئه‌ها و تلاش‌ها برای تغییر حافظه و ایجاد تفرقه میان آن و نیز غارت ثروت‌های این امت، قدس را از یاد نبرده و نخواهد برد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی قدس تاکیدی بر جایگاه قدس و مسجدالاقصی و فلسطین در دل ها و وجدان کل امت است و امت با وجود توطئه های زیاد و تلاش ها برای تغییر حافظه، ایجاد تفرقه و غارت ثروت های آن، قدس را فراموش نکرده و نخواهد کرد و زمان احیای وحدت و قدرت آن در میان نبرد واقعی با دشمن صهیونیستی به منظور آزاد سازی قدس نزدیک است و آزادی این شهر وظیفه ای بر گردن امت و مسئولیتی همگانی است.

لذا، از همه اقشار امت می خواهیم که به یاری فلسطین و ملت مبارز آن بشتابند و زمینه تقویت پایداری آن در سرزمین خود و حمایت از مقاومت قهرمان فلسطین به منظور کسب آمادگی برای نبرد عزت و کرامت و آزاد سازی فلسطین از چنگال اشغالگران را فراهم سازند.

جنبش حماس و ملت فلسطین و مقاومت پیروزمند آن و نیز تمامی آزاد اندیشان امت، صف مستحکمی پشت گزینه مقاومت تشکیل داده‌اند و با وجود تمامی هزینه‌ها، به این راه برای دفاع از ملت، سرزمین و مقدسات خود ادامه خواهند داد.