مهدی شیخ: توهین به روحانی، تنها توهین به 24 میلیون مردمی که به او رأی داده اند، نیست بلکه توهین به جمهوری اسلامی است. رئیس جمهور نماد اراده ملی است و توهین به او مانند توهین به یک فرد عادی و معمولی نیست، توهین به حق انتخاب مردم در نظام اسلامی و اراده ملی است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، مهدی شیخ حضور مردم را در راهپیمایی روز قدس پرشکوه دانست و گفت: مردم ایران همواره تعهد خود را نسبت به مردم فلسطین و بنیانگذار انقلاب نشان داده اند و با حضور خود در راهپیمایی روز قدس بار دیگر این پیام را به جهانیان دادند که از موضع خود در برابر فلسطین عقب نخواهند نشست.

نماینده مردم تهران نسبت به اقدام برخی مبنی بر توهین به رییس جمهوری در راهپیمایی روز قدس ابراز تاسف کرد و گفت: برای حفظ اقتدار و وحدت ملی کشور نیاز است، اقدامی علیه این افراد صورت پذیرد تا این خودسری ها ادامه نیابد و به وحدت ملی خدشه ای وارد نشود.

نماینده اصلاح طلب تهران ادامه داد: این افراد همان هایی هستند که از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند، این افراد حتی بیانات رهبری را نادیده گرفته اند و با کارهای بدون فکر خود، آب به آسیاب دشمنان کشور عزیزمان میریزند. رهبری صریحا گفته اند با اینکه یک عده‌ای راه بیفتند و علیه این و آن شعار  بدهند و یک نفر را به ضد ولایت و بی بصیرتی و مانند آن متهم کنند مخالفاند. به نظر رهبری بارها کسانی که این کارها را می کنند، اگر واقعا حزب‌اللّهی و مؤمنند، نباید چنین کنند. با وجود این صراحت در سخنان رهبری، این افراد ضد ولایت فقیه اند و با اقدامات خودسر خود عملا بر ضد منافع کشور و نظرات رهبری عمل کرده اند. این افراد که خود را پیرو رهبری می خوانند و به نام پیروی از ولایت فقیه چنین می کنند، عملا حرمت رهبری را نیز در افکار عمومی شکسته اند و عملا با منتسب کردن خود به رهبر انقلاب، هزینه رفتار ناپسندشان را به پای ایشان می نویسند. از این حیث اصلاح طلب و اصولگرا باید در برخورد با این وقایع متحد شوند.

شیخ افزود: توهین به روحانی، تنها توهین به 24 میلیون مردمی که به او رای داده اند، نیست بلکه توهین به  مردمی  است که به تازگی پاس صندوق های رای آمده اند. رئیس جمهور نماد اراده ملی است و توهین به او مانند توهین به یک فرد عادی و معمولی نیست، توهین به حق انتخاب مردم در نظام اسلامی و اراده ملی است. این اتفاق نمایش یک ناهنجاری بزرگ است، آن هم در روزی که برای وحدت، مسلمانان روزه دار علیه دشمن مشترک خود یک صدا می شوند و برای پشتیبانی از فلسطین متحد می گردند. این افراد با قصد توهین و با علم به توهین آمیز بودن رفتار خود و به قصد تخریب شخصیت رئیس جمهور محترم به این عمل ناپسند دست زده اند و ضرر مادی و معنوی بزرگی را متوجه کشور کرده اند.  

نماینده مردم تهران در پایان گفت: امیدوارم آنهایی که بر مسند قضاوت و ستاندن داد همه کاره اند، با مسببین این امر برخورد جدی داشته باشند تا دیگر شاهد این گونه رفتارهای زشت و نابهنجار در کشور نباشیم. اگر آن روزی که به صورت هماهنگ سخنرانی نواده امام را برهم زدند، اگر آن روزی که به یار دیرینه انقلاب توهین کردند، اگر آن روزی که سخنرانی رئیس مجلس را در سالگرد پیروزی انقلاب بر هم زدند، اگر آن روزی که از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند، اگر آن روزی که در فرودگاه مهرآباد به رئیس جمهور توهین کردند با این اقدامات برخورد شده بود، این رفتارها ادامه نمی یافت.

شیخ در پایان افزود: رییس جمهور محترم تا این لحظه اقدامی علیه شعاردهندگان نداشته است، اما ما از طریق مجلس این موضوع را دنبال خواهیم کرد و باید طراحان این قبیل رفتارها، به عنوان مخالفان نظام و انقلاب و رهبری، رسوا شوند.