رئیس کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شالوده نظم و انضباط در هر جامعه ای قانون است، تاکید کرد: به طور قطع هیچ مسئولی در نظام به دنبال بی قانونی نیست.

به گزارش مرور نیوز، «داود محمدی »، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه 'آتش به اختیار' اظهار داشت: شالوده نظم و انضباط در هر جامعه ای قانون است و به تعبیری اگر قانون «بد» هم حاکم باشد بهتر از بی قانونی است؛ چرا که ثمره نهایی بی قانونی هرج و مرج است.
وی تصریح کرد: به طور قطع هیچ مسئولی در نظام به دنبال بی قانونی نیست و رهبر معظم انقلاب هم در مطالب شان به خوبی این مساله را تبیین کردند که منظور از آتش به اختیار آن است که در راستای تقویت و رشد فرهنگی جامعه اقدام شود.
محمدی گفت: این(آتش به اختیار) به معنای این که هر کسی قانون را اجرا و یا به سلیقه خود از قانون تعریفی داشته باشد و خدای ناکرده بی قانونی کرده و بر خلاف قوانین و مقررات اقدامی انجام دهد، نیست.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین درباره دولت آتی براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: امیدواریم دولت نسبت به دولت گذشته جوان تر و کارآمدتر باشد و تیم اقتصادی در راستای تقویت تولید و اشتغال تلاش کند و این خواسته جدی مردم است.
وی به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و افزود: بیکاری به ویژه بیکاری جوانان و تحصیلکردگان دانشگاهی امروز به عنوان معضل جدی است و باید اهتمام کنیم این موضوع را با اولویت بسیار ویژه مورد توجه داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در خطبه های نماز عید سعید فطر تهران، تاکید کردند: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به معنای بی قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.
ایشان افزودند: علاوه بر مجموعه های مسئول دولتی، مجموعه های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند.
رهبر معظم انقلاب در عین حال با ابراز امیدواری برای تشکیل هرچه زودتر دولت جدید بیان داشتند: با توجه به نام امسال، دولت جدید باید کارهای بزرگی را با کمک مردم، در جهت رونق تولید و حل مشکل اشتغال جوانان انجام دهد و این کارها باید با جدیت پیگیری شوند.