دبیرکل شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گفت: با توجه به وسعت عمل و وظایف شهر تهران، باید شهردار منتخب توانایی و قابیلت هایی در حد یک وزیر کابینه داشته باشد.

محمدرضا راه چمنی در خصوص انتخاب شهردار جدید شهر تهران به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: با توجه به ساختار اصلاح طلب شورای جدید شهر تهران، قطعا گرایش سیاسی شهردار آینده نیز اصلاح طلبی خواهد بود. اما از آنجا که این فرد شهردار و حلال مشکلات کل شهر بزرگ تهران محسوب می شود، باید بتواند سلایق همه طیف ها و جریان ها را تا حدی پوشش دهد.

وی افزود: اگرچه من بر این باورم که باید توانایی شهردار تهران در حد یک وزیر باشد اما به دلیل نفس کار شهرداری که مدنی و غیرسیاسی است فرد منتخب باید بتواند فارغ از تمایلات سیاسی خود خدمتگذاری کند. براین اساس باید اعضای شورای جدید حساب شده برخورد کنند و شخصی را برگزینند که سوابق اجرایی ارزشمندی داشته باشد، از تخصص لازم برخوردار باشد و البته پاکدست باشد تا جریان رقیب از این مساله به عنوان موضوعی برای مانورهای تبلیغاتی و سیاسی خود استفاده نکند.

راه چمنی خاطر نشان کرد: در این راستا روابط میان افراد و دوستی ها نباید بر انتخاب فرد اصلح سایه بیندازد و همان طور که تاکید کردم شهردار تهران باید با برخورداری از سعه صدر، توانایی هایی در حد یک وزیر داشته باشد. در این رابطه به کارگیری افراد باتجربه بدنه شهرداری که پیش از این توسط قالیباف به کار گمارده شده اند نیز می تواند در پیشبرد امور راه گشا باشد و نباید با این برچسب که این افراد قالیبافی هستند از کار برکنار شوند.

دبیرکل شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب درباره انتخاب رئیس جدید شورای شهر نیز بیان داشت: رئیس شورا و معاونینش باید دارای سوابق اجرایی باشند تا بتوانند مهمترین وظیفه خود یعنی نظارت بر شهردار را به نحو احسنت عملیاتی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین موضوعات در دستورکار شورای جدید شهر تهران چه خواهد بود؟ گفت: مشکلات شهر تهران مانند خود این شهر بزرگ است. در این میان بحث آسیب های اجتماعی و آسیب دیدگان اجتماعی به نظر من در اولویت است. شورای شهر باید مناطق حاشیه نشین تهران را مورد توجه ویژه خود قرار دهد زیرا این مناطق بسترساز گسترش صدمات اجتماعی هستند.

راه چمنی با اشاره به لزوم اجرای دقیق طرح تفضیلی شهر تهران تصریح کرد: این طرح مصوب شورای عالی شهرسازی است و باید شورا کنترل کند که چطور شکل عملیاتی به خود گرفته و اگر تخلفاتی صورت یافته حتما مورد پیگیری قرار گیرد. برای مثال لازم است تخلفاتی که در کوچه های 6 متری با ارائه مجوز ساخت برج ده طبقه رخ داده و زندگی مردم آن کوچه را مختل کرده باید بررسی شود.

وی همچنین با بیان اهمیت حل مشکلات ترافیک و حل مشکل آلودگی هوای تهران ادامه داد: سیاست هایی که شورای عالی ترافیک، برای حل معضلات رفت و آمد خودروها و تاثیری که بر هوای تهران می گذارند باید اجرایی شود؛ در همین راستا توجه به محیط زیست و فضای سبز نیز از اهم دستورکارهای شورای جدید پایتخت خواهد بود.