در دیدار معاون وزیر داخله فدراسیون روسیه با معاون امنیتی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران بر ادامه گفت و‌ گوها برای امضای برنامه اجرایی موافقت نامه همکاری دو کشور تاکید شد.

به گزارش مرور نیوز از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در دیدار با زوبوف معاون وزیر داخله کشور روسیه و هیات همراه وی با اشاره به اینکه پیشنهادات طرف روسی در موافقت نامه همکاری «برنامه اقدام مشترک بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور فدراسیون روسیه» عمدتا مورد قبول طرف ایرانی است گفت: ما نیز پیشنهادات خود را مطرح کرده‌ایم تا در دیدار بعدی در روسیه یا ایران، متن جامعی برای امضای طرفین آماده شود. ما معتقدیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موافقت نامه همکاری باید به امضا برسد.
وی در ادامه افزود: مسایلی از قبیل مبارزه با مواد مخدر، آموزش سگ‌های مواد یاب، همکاری های علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف و تبادل تجربیات می تواند در متن نهایی موافقت نامه همکاری گنجانده شود.
ذوالفقاری در پایان گفت: طرف روسی پیشنهادات خوبی ارائه داده که ما با آن موافقیم و اختلاف نظر چندانی هم در این زمینه نداریم و دنبال توافق خوب با طرف روسی هستیم. ما معتقدیم متن آماده شده در گفتگوهای انجام شده به اصلاحات جزیی نیاز دارد و برخی بندهای آن باید شفاف‌تر و مشخص‌تر شود.
در ادامه زوبوف معاون وزیر داخله روسیه نیز با ثمربخش دانستن سفر خود به تهران اظهار کرد: سازماندهی امور مختلف در ایران و روسیه متفاوت است اما اصول مورد نظر هر دو کشور برای همکاری مشترک است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما علاقه داریم از تجارب ایران در زمینه‌های مختلف از جمله تامین امنیت بهره ببریم و همچنین علاقمندیم تجربیات خود را به ایران منتقل کنیم. ما پیشنهادات طرف ایرانی را مورد بررسی قرار می دهیم و معتقدیم همکاری ها باید به نفع هر دو طرف باشد.
زوبوف در پایان با دعوت از ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور برای سفر به روسیه گفت: همکاری های دو کشور باید ادامه یابد و منوط به امضای موافقت نامه همکاری نباشد.