معاون پارلمانى رئیس جمهور گفت: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی و اجتماعی و بیکاری را حل کند و همه باید به قوه مجریه کمک کنند.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی امیری معاون پارلمانى رئیس جمهور ظهر امروز در همایش فصلی خانه احزاب که در وزارت کشور برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: تمرکز قدرت در دست یک نفر فساد اور است یعنی فردی که هم اختیار اجرایی، قضایی و قانون گذاری داشوتهرباشد به بیراه نی رود و حکوت او به استبادادختم میشود و امروز اصل تفکیک قوا یک از شاخص های دموکراسی است و یکی دیگر از این شاخص ها انتخابات و اتکا کشور به ارای عمومی است.

وی در ادامه افزود: عالی ترین مقام کشور که رهبری است با رای مردم انتخاب می شود که مردم نمایندگانی را برمی‌گزینند و انها رهبری را انتخاب می کنند، رییس جمهور با رای مستقیم مردم انتخابات می شود و او به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور محسوب میشود همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مردم انتخاب می شود فلذا در جای جای قانون اساسی اصل اتکا به رای مردم مشاهده می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اداره کشور بر اساس اتکا به ارای عمومی مردم است، تصریح کرد: روحانی شخصا به اهمیت احزاب به معنی آموزش و کادرسازی و ... اعتقاد دارند، در طول ٤ سال گذشته خانه احزاب برای پررنگ شدن نقش احزاب راه اندازی شد.

امیری ادامه داد: به دستور رییس جمهور نسبت به اصلاح قانون احزاب اقدام کردیم و با نظرخواهی احزاب و گروه سیاسی این لایحه تصویب شد البته با تغییراتی در مجلس نهم مواجه شد البته درست است که نقدهایی وجود دارد اما گام های رو به حلو برداشته شد.

وی با بیان اینکه احزاب به توسعه سیاسی کشور و پیگیری مطالبات مردم کمک کردند، گفت: حزب فقط کارکرد سیاسی ندارد بلکه در مباحث و عرصه های دیگری هم باید نقش آفرین باشند، دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی و اجتماعی و بیکاری را حل کند و همه باید به قوه مجریه کمک کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور و مجموعه دولت از تطرات صاحب نظرات و نقدهای دلسوزانه استفاده می کنند.