رئیس کمیسیون انرژی مجلس بر لزوم جلب اطمینان سرمایه‌گذاران تاکید کرد و از ساخت نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس "اف" ایران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، فریدون حسنوند گفت: توجه به طرح های توسعه تولید انرژی در کشور با توجه به نیازهای بخش های مختلف تولیدی و صنعتی و شهروندان یک ضرورت مهم است و باید بیش از گذشته نسبت به اجرای طرح های عمرانی در عرصه تولید انرژی کشور توجه داشت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین جهت و با پیگیری های صورت گرفته احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفت تا با احداث و بهره برداری کامل از آن زمینه توسعه پایدار استان خوزستان و این شهرستان فراهم و نیازهای کشور در حوزه تولید انرژی تامین و با استفاده از توان داخلی و فناوری روز دنیا زمینه برای ایجاد فرصت های شغلی در منطقه بیش از گذشته فراهم شود.

نیروگاه اندیمشک ظرفیت تولید 500 مگاوات انرژی را دارد

حسنوند با بیان این که این نیروگاه ظرفیت تولید 500 مگاوات انرژی را دارد گفت: این نیروگاه در کلاس اف ساخته می شود و این مقوله سبب افزایش کارایی و گسترش راندمان نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک می شود.

وی یادآور شد: این نیروگاه نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور در حوزه تولید انرژی بوده که مجهز به سیستم های روز دنیا است و با تکیه بر توان متخصصان داخلی و در حدود 36 ماه ساخته و انرژی تولید شده در آن وارد شبکه توزیع برق کشور می شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک بیش از 12 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با پیگیری های صورت گرفته انرژی تولید شده در نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک به کشور عراق صادر می شود که این مقوله در عرصه صادرات و ایجاد زمینه مناسب برای کار آفرینی و ارز آوری کشور موثر است و بیش از گذشته زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه فراهم می کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک نیازمند بیش از 12 هزار میلیارد ریال اعتبار است، ادامه داد: بیش از 50 هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک در منطقه کرخه برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک اختصاص یافته است.

طرح با همکاری وزارت نیرو و استان خوزستان ساخته می شود

وی اظهار کرد : این طرح با همکاری وزارت نیرو و استان خوزستان ساخته می شود و در صورت توجه به تامین منابع مالی و نیازهای این پروژه فاصله میان احداث و بهره برداری کامل از آن به حداقل می رسد که با توجه به نیازهای این طرح به زودی نیازهای نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در حوزه زیر ساخت ها فراهم می شود.

حسنوند با اشاره به اینکه پیش از این و در بهمن ماه سال گذشته و با حضور وزیر رفاه یک نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان اندیمشک کلنگ زنی شد، افزود: به زودی و با پییگری های صورت گرفته در زمینه احداث نیروگاه های جدید در این شهرستان گام های جدی و جدیدی برداشته می شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان اندیمشک با برخوداری از سه سد دز و کرخه و بالارود در زمینه جغرافیایی و دسترسی به شبکه ریلی و جاده ای دارای ظرفیت خاص و منحصر به فردی است، تصریح کرد: در صورت توجه مناسب به ظرفیت های این شهرستان در زمینه انرژی گامی بلند در مسیر خودکفایی و صادرات خدمات این حوزه می توان برداشت و به زودی طرح های مختلفی در این زمینه طراحی و به اجرا می رسد.