دبیرمجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه رئیس جمهور به نیروها و مدیران با تجربه خوزستانی در انتخاب اعضای کابینه دوازدهم شد.

به گزارش مرور نیوز، اقبال مجمدیان با اشاره به ظرفیت استان خوزستان لزوم استفاده از نیروهای خوزستانی در کابینه دوازدهم گفت: استان خوزستان از دیرباز به‌عنوان قطب اقتصادی کشور شناخته شده و به عنوان استانی است که دارای منابع عظیم زیرزمینی ، روی زمین و زمین های حاصلخیز،معادن، نفت،گاز،نی و نخل است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرموده حضرت امام (ره) مبنی براینکه «مردم خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده اند»، افزود: این برای نظام خوشایند نیست استانی که پس از تهران، دومین استان دارای بیشترین گردش مالی است، هنوز با مشکلات برجا مانده دست و پنجه نرم کند.

محمدیان با بیان اینکه مردم خوزستان همواره در عرصه های مختلف حضور موثری داشته اند، تصریح کرد: ولایتمداری و اعتقادات عمیق مردم این استان برای همه روشن است؛چراکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور بوده است؛ضمن اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس را نیز با افتخار پشت سر گذاشته است.

دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای خدمت به کشور و استان یکی از برنامه هایی که در مجمع نمایندگان استان دنبال می کنیم این است که از سرمایه نیروی انسانی استفاده کنیم؛از این رو پیشنهاد ما به دولت این است که استان خوزستان درکنار سرمایه های عظیم خود از سرمایه بزرگ نیروی انسانی نیز برخوردار است که متاسفانه در دوره گذشته به آن کم توجهی شد.

وی ادامه داد:در بعضی از دولت ها از نیروهای استان خوزستان در بدنه دولت در سطح معاونان رئیس جمهو و وزراء استفاده شد،اما در دولت یازدهم شاهد حضور کمترین خوزستانی در بدنه دولت بودیم و این درحالی است که افراد شاخص، مدیران خلاق، با تجربه و متخصص و همراه با دولت در استان حضور دارند.

محمدیان خاطرنشان کرد: افرادی همچون قبادیان ، شریعتی (استاندار فعلی خوزستان)، مقتدایی (استاندار سابق خوزستان)،حجازی (استاندار اسبق خوزستان) ،آقایان بخشنده و فروزنده ،نمایندگان ادوار همچون سیدشریف حسینی و محمدرضا بهمنی نیروهایی هستند که می توانند با حضور در بدنه دولت، هم به پیشبرد اهداف دولت کمک کرده و هم به کشور خدمت کنند و از سوی دیگر، در یک تعامل دو سویه با مسئولان مشکلات استان را مرتفع کنند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس تصریح کرد: این انتظار را از دکتر روحانی داریم که به این موضوع توجه کند که مردم خوزستان در بدترین شرایط،در وضعیت بی برقی، بی آبی و بی هوایی اعلام کردند که ما هوا نداریم،ولی هوای شما را داریم و حالا ما انتظار داریم که آقای رئیس جمهور نیز هوای استان خوزستان را در انتخاب اعضای کابینه جدید داشته باشد و به این خواست به حق مردم استان توجه کند و سهمی برای استان خوزستان در نظر بگیرد.