مراسمی در دانشگاه فلسفه اکوادور با عنوان 'حمایت از مقاومت فلسطین' با حضور اساتید، دانشجویان و علاقمندان برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی تو، در این مراسم که به همت انجمن 'محافل فرهنگی دانشگاه ' سازماندهی شده بود، ابتدا بیانیه 'ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین' که در اسفندماه گذشته در تهران برگزار شده بود، به عنوان ادبیات مورد اجماع ملل آزادیخواه در خصوص فلسطین برای حاضرین قرائت شد.
درادامه سانتیان استاد دانشگاه در سخنرانی خود به بیان هدف این مراسم و ضرورت دفاع از آرمان مقاومت فلسطین به عنوان یک آرمان ضد ستم و عدالتخواهانه بشری برای حضار پرداخت.
سپس «کارلوس کادنا» استاد فلسفه دانشگاه با اشاره به مساله فلسطین و مشابهت های زیاد آن با تاریخ آمریکای لاتین تاکید کرد که همه ملت ها به خصوص ملل آمریکای لاتین که خود قربانی استعمار و اشغال امپراطوری ها بوده اند باید نسبت به آرمان فلسطین احساس تعلق کنند و برادرانه از آن حمایت نمایند.
در ادامه مراسم همچنین «ماهر»، شاعر و نویسنده فلسطینی به سخنرانی پرداخت و تاریخ ده هزار ساله ملت فلسطین در این سرزمین تاریخی را مورد تاکید قرار داد وتنها راه حل مساله فلسطین را بازگرداندن تمام سرزمینهای اشغالی به صاحبان اصلی آن و اجازه بازگشت تمام فلسطینیان ساکن خارج و تشکیل یک دولت واحد تحت عنوان 'دولت فلسطین' با رای تمام فلسطینیان اعلام کرد.
همچنین «اومبرتو خیخون» متفکر و روشنفکر اکوادوری با شرح تاریخ تشکیل صهیونیسم و اهداف و مقاصد شوم آن، نسبت به خطر این تفکر نژادپرستانه برای آینده جهان و بشریت هشدار داد.
پس از سخنرانی ها جلسه با پرسش و پاسخ نسبت به موضوع فلسطین، اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و نقش کشورهای غربی در شکل گیری این پدیده در خاورمیانه مورد نقد وبررسی و کنکاش قرار گرفت .
در پایان نیز فیلم بازمانده اثر مرحوم «سیف الله داد» برای حاضرین به نمایش درآمد.
گفتنی است که در محوطه بیرون از سالن کنفرانس، مجموعه ای از کاریکاتورهای هنرمند برزیلی «کارلوس لطوف» با موضوع حمایت از زندانیان فلسطین به نمایش گذاشته شده بود که با استقبال دانشگاهیان مواجه شد.