رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک مرکزی طی یک هفته آینده برنامه حل مشکل موسسات اعتباری را ارائه دهد.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که پس از حدود دو ساعت نشست غیرعلنی آغاز شد، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در این جلسه آقای پزشکیان که از طرف مجلس مسئولیت پیدا کرده بود تا در جلساتی موضوع موسسات مالی و اعتباری را بررسی کند، گزارشی از این جلسات ارائه کرد.

وی افزود: آقای سیف هم گزارشی از نحوه تدبیری که برای حل این مساله داشته اند، ارائه کرد؛ تعدادی از نمایندگان مجلس هم برای حل این مشکل و راههای آن نکاتی را مطرح و راهنمایی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع، در مجلس این مسئله به بانک مرکزی اعلام شد که در اسرع وقت این مشکل به طور عام حل شود و اگر نیاز دارند که بخش های دیگر کشور از جمله مجلس در این رابطه تصمیم‌گیری کنند تا هفته آینده گزارش آن را از طریق دولت به مجلس بدهند.

لاریجانی افزود: اگر هم می توانند که خودشان این مساله را در دولت حل کنند، این کار را بکنند؛ به نحوی که نگرانی همه کسانی که سرمایه در این موسسات اعتباری گذاشته اند، رفع شود.

وی تصریح کرد: لذا ما از بانک مرکزی خواستیم که با سرعت این موضوع را مطرح کنند و پیشنهادی هم اینجا مطرح شد که اگر به این شکل عمل شود، می‌تواند رافع مشکلات مردم باشد؛ ان‌شاءالله تا هفته آینده این موضوع را پیگیری خواهیم کرد که به سرانجام برسد.