نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نیروی انتظامی هرچه سریع‌تر سرکرده باند خرید و فروش و بهره‌کشی از کودکان را دستگیر کند.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا بادامچی در نشست بررسی راهکارهای توقف کار کودکان با اشاره به اخبار مرتبط با باندهای خرید و فروش کودکان گفت: متاسفانه اخباری مبنی بر حضور باندهای غیرانسانی خرید و فروش و بهره‌کشی از کودکان وجود دارد که وظیفه نیروی انتظامی دستگیری هر چه سریعتر سرکرده این باندها و معرفی به قوه قضاییه است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اجرای منویات مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: مسئولان امر نباید گزارش‌های خود را به ارائه آمار خلاصه کنند به جای آن بگویند برای توقف کار کودکان چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ این‌که بدون دلیل تنها به ارائه آمار اکتفا شود، قابل قبول نیست چون آن‌چه در جامعه مشاهده می‌شود، خلاف این ادعاها است و مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «برای حل هر یک از آسیب‌های اجتماعی از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود» به موضوع اتباع خارجی اشاره و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی مربوط به اتباع خارجی و بخصوص افغانستانی‌ها هستند. در حال حاضر پنج میلیون افغانستانی بدون مجوز و بدون هویت در کشور زندگی می‌کنند که در کنار ایجاد مشکلات زیادی، بخشی از مشمولان آسیب‌های اجتماعی در حوزه های مختلف را تشکیل می دهند. علاوه بر حوزه آسیب‌های اجتماعی، این جمعیت غیرقانونی در حوزه کار و اشتغال هم آسیب‌های جبران‌ناپذیری به جامعه ایران می‌زنند.

رئیس فراکسیون کار مجلس با تاکید بر «لزوم ارتقا و گسترش سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی» گفت: باید بخشی از وظایف خود را به سازمان های مردم نهاد واگذار کنیم. آن‌ها با توجه به ارتباطی که با بدنه جامعه دارند، بهتر می‌توانند به کاهش آسیب‌ها کمک کنند. به تعبیر دیگر، آن‌ها کف خیابان را بهتر از مسئولانی که در اتاق‌های خود نشسته‌اند، می‌شناسند.