مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان سمنان گفت: دشمنان به دنبال کم ارزش جلوه دادن رسالت شورای نگهبان هستند که باید در این باره هوشیار بود.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی عربی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای امام خمینی(ره)، ضمن بیان اینکه شورای نگهبان نهادی ارزشی و با اهمیت در انقلاب اسلامی است، بیان کرد: دشمنان سال ها است که می کوشند تا از این اهمیت بکاهند اما مردم همیشه با حضور در انتخابات این توطئه ها را خاموش می سازند.

وی افزود: شورای نگهبان قانون اساسی برای رفع نقایص احتمالی و جلوگیری از تفرقه بین مردم با کارکردی وحدت گرایانه همواره در خدمت انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی بوده و دشمنان به این دلیل از این نهاد هراس دارند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان سمنان گفت: کارکرد دیگر این شورا، افزایش اقتدار نظام از طریق بررسی لوایح و طرح های مصوب در مجلس شورای اسلامی و همچنین نظارت بر انتخابات است که این امر مشروعیت و اقتدار نظام را باعث می شود پس این نهاد را باید نهادی با اهمیت دانست.

عربی همچنین رابطه بین مردم و مسئولان را یک دارایی با ارزش برای نظام خواند و تاکید کرد: مردم با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی همواره پشتیبان نظام هستند.

وی افزود: حل مشکلات مردم و تلاش مسئولان قطعا در نزدیکی مردم و مسئولان که یکی از ارکان و آرمان های امام خمینی(ره) نیز بود، موثر است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان سمنان، سومین رسالت مهم این شورا را جلوگیری از تفرقه افکنی دانست و گفت: تمام قوانین برای تصویب نهایی در شورای نگهبان قانون اساسی طرح می شود لذا این امر می تواند نوعی وحدت رویه را در کشور به وجود آورد و جلوگیری از تشطط آراء را اجرا کند.