رحمانی فضلی با اشاره به جنایت واقع شده در استان اردبیل تاکید کرد: این حادثه می بایست عبرتهای بزرگی برای همه ما، به سهم متناسب در پی داشته باشد تا از تکرار وقایعی چنین دردناک پیشگیری شود.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به جنایت واقع شده در استان اردبیل در یادداشتی تاکید کرد: اکنون آتنای عزیز، مظلومانه و ناباورانه از دست رفته است، لکن این حادثه می بایست عبرتهای بزرگی برای همه ما، به سهم متناسب در پی داشته باشد تا از تکرار وقایعی چنین دردناک پیشگیری شود.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

انتشار خبر جنایت دهشتناک علیه یکی از نونهال های بوستان فرزندان میهن، موجب تأثر عمیق و تأسف فراتر از وصف است. در حالی که عمیقاً با خانواده آتنای مظلوم ابراز همدردی می کنم، اشاره به نکاتی کوتاه را در این زمینه در این مقطع زمانی لازم می دانم؛

۱- جنایت واقع شده در یکی از شهرستانهای استان اردبیل، تنها یک خانواده را داغدار نساخته است بلکه آنچنان عواطف و احساسات همه خانواده ها در جای جای کشور را تحت تأثیر قرار داده که گویا جنایتی علیه همه فرزندان میهن عزیز ما بوده است. لذا واکنش دستگاههای مسئول به این حادثه می بایست متناسب با این وضعیت، فوق العاده و اقناع کننده افکار عمومی در سراسر کشور باشد.

۲- اکنون آتنای عزیز، مظلومانه و ناباورانه از دست رفته است، لکن این حادثه می بایست عبرتهای بزرگی برای همه ما، به سهم متناسب در پی داشته باشد تا از تکرار وقایعی چنین دردناک پیشگیری شود؛

اولاً مجازات عامل این جنایت با فهم هوشمندانه از قانون مجازات اسلامی، آنچنان سریع، قاطع و موثر اعمال شود که ضمن التیام بخشی از محنت و رنج افکار عمومی در این جنایت، به اندازه خود موثر و پیشگیری کننده باشد. البته اقدام بموقع نیروی انتظامی بخش نخست این روند است که بعنوان رئیس شورای امنیت کشور از این تلاش ارزشمند و سایر اقدامات بموقع این نیرو از جمله برخورد موثر در حادثه متروی شهرری تقدیر می کنم.

ثانیاً خانواده ها با نظر به این حادثه، علاوه بر تأثر و تأسف قلبی و بروز احساسات و عواطف که نشانه ای از انسجام و همبستگی اجتماعی است به سهم خود از این حادثه درس گرفته و زمینه هایی را که می تواند سبب ساز این دست فجایع باشد، مورد امعان نظر قرار دهند.

ثالثاً همه دستگاههای ذیربط همچون، نهادهای فرهنگی و پرورشی و اخلاقی که نقش و سهمی در تربیت اخلاقی و روانی جامعه یا بخشهایی از آن دارند، می بایست در یک برنامه ریزی کوتاه مدّت، این جنایت را مورد واکاوی و ریشه یابی قرار دهند و از رهگذر این توجه مضاعف به مسئله، به نتایج موثری برای تغییر در روشها و رویکردهای اخلاقی، پرورشی و تربیتی مورد اعمال در محیط آموزشی و فرهنگی جامعه دست یابند. این نتایج می تواند و می بایست از تکرار فجایعی از این دست، عملاً پیشگیری نماید.

۳- علاوه بر آنچه توصیف شد که به زعم اینجانب مولفه های اصلی در عبرت آموزی از این فاجعه هستند، بایستی به نقش رسانه ها و از جمله رسانه ملی با نگاه دقیق پرداخت به نحوی که بتوان از تأثیر رسانه ملی در پیشگیری از نظائر این حادثه اطمینان حاصل کرد.

در خاتمه مجدداً خالصانه و صمیمانه با خانواده این فرزند معصوم؛ آتنای اصلانی ابراز همدردی می کنم و از خدای بزرگ برای ایشان صبر بسیار آرزو می کنم.

عبدالرضا رحمانی فضلی