وزیر دادگستری گفت: گردش کسب و کار باید در محیط شفاف صورت گرفته و تصمیم گیری ها نیز در فضاهای مبهم انجام نگیرد؛ بورس یک بازار مالی شفاف بوده و می توان با حمایت از چنین بازارهایی و با ایجاد شفافیت، ضمن پیشگیری از بروز فساد، به سلامت اقتصاد کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ضمن بازدید ۴ ساعته از بورس کالای ایران، این بازار مالی را بازاری روشن و هدفمند عنوان کرد و با تاکید برعزم جدی دولت در مبارزه با فساد، شفافیت را رکن اصلی در تحقق اقتصادی سالم خواند.

وی با تاکید بر شناخت بیشتر بورس کالا و معرفی آن به جامعه گفت: معرفی بازاری واحد و شفاف که از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار است امری ضروری بوده که البته برای شناخت بیشتر آن باید کوشا باشیم؛ چرا که هنوز این بازار برای برخی از افراد و مسئولین ناشناخته است و هدف ما از این دید و بازدیدها این است که علاوه بر شناخت عمیق آن بتوانیم به سلامت اقتصاد کشور کمک کنیم.

وزیر دادگستری گفت: بورس کالای ایران به عنوان بازاری با قیمت های واضح و شفاف، می تواند به عنوان الگوی مناسب برنامه ریزی و تلاش برای تحقق سلامت سایر بازارهای کالایی کشور تلقی شود؛ چرا که برنامه ریزی، ارتباط مستمر با تولیدکنندگان و نهادهای مهمی چون بانک ها، بخش خصوصی و سایر ارگان‌ها می تواند این شفافیت را گسترش دهد و الگوی مناسبی برای سایر بخش های اقتصادی کشور باشد.

وی با تقدیر از تحولات و اصلاحات عمیق انجام گرفته طی سال های اخیر تا کنون در بورس کالای ایران به ویژه در بخش کالاهای استراتژیک همچون کشاورزی گفت: پیشرفت قابل توجه بورس کالای ایران در بخش کشاورزی نشان می‌دهد که این بازار روش مناسبی را به کار گرفته است که البته اگر برخی مشکلات و موانع موجود نیز از سر راه آن برداشته شود بدون شک به زودی رشد قابل توجهی را شاهد خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی که یک بازار شفاف است، میزان عرضه، تقاضا و سود منطقی آن برای همگان نیز مشخص است، در نتیجه روند معاملاتی سالم و به روز این بازار، به کسب و کار شفاف و تعادل قیمت ها کمک می کند که این موضوع هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف کننده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای کشور نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های بورس کالا، بر لزوم حمایت حقوقی از بازارهای مالی کشور، نظیر بورس کالا تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد: ارزش معاملات در بورس کالای کشور در دولت یازدهم به بالاترین میزان در تاریخ فعالیت خود رسید و تنها در سال ۱۳۹۵، بیش از ۲۵ میلیون تن کالا، از طریق این بازار مورد معامله قرار گرفته است.