وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه تاکنون 137هزار کانال فیلتر شده است، گفت: تاکنون نامه ای برای فیلتر 8 هزار کانال دریافت نکرده ایم.

به گزارش مرور نیوز، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد عدم فیلترینگ برخی از کانال‌های مجازی که مورد اعتراض قوه قضائیه قرار گرفته بود، گفت: آنچه که مربوط به حکم قضایی است و قاضی حکم داده، عمل شده اما آنچه که کارگروه تعیین مصادیق تصویب کرده، آن هم اجرا شده است؛ اما در طول روز یکسری کانال‌هایی را می‌فرستند برای آنکه فیلتر شود که این موضوع مبهم است.

وی افزود: اگر این کانال‌ها مستهجن باشند، ما آن را فیلتر می‌کنیم و این احتیاج به رأی‌گیری هم ندارد، اما برخی از این کانال‌ها مشکلی ندارند. مثلاً در انتخابات برخی کانال‌هایی که به نوعی طرفداری از یک گروه می‌کردند را به ما گفتند که فیلتر کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرگزاری موج که گفته شده است که هشت هزار کانال وجود دارد که بعضاً منافقین در آن فعالیت دارند، گفت: ما 137 هزار کانال را بسته‌ایم و این 8000 تایی که ادعا کردند، برایمان نیامده است و از کسانی که این را اعلام می‌کنند بپرسید چه نامه‌ای و به چه کسی برای فیلتر شدن این کانال‌ها فرستاده‌اند.

واعظی همچنین در مورد تلگرام صوتی نیز گفت: تلگرام صوتی با حکم قوه قضائیه بسته شده است؛ در یک حاشیه‌ای که قرار نبود مصاحبه شود، کسی از من سؤال کرد و به من گفت «تلگرام صوتی چرا بسته است؟» و من گفتم که مصیبت نیست که این موضوع به مهمترین مسئله شما تبدیل شده است؛ لذا این موضوع ربطی به وزارت ارتباطات ندارد و با حکم قوه قضائیه بسته شده است.