سخنگوی وزارت امور خارجه تداوم اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و سرکوب وحشیانه مردم مظلوم فلسطین در قدس اشغالی را محکوم کرد و گفت: فلسطین مظلوم همچنان مساله اول جهان اسلام است و این رژیم به عنوان مظهر، منبع و منشاء اصلی تروریسم دولتی و وحشت پراکنی در منطقه عمل می کند.

به گزارش مرور نیوز از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای، بهرام قاسمی روز یکشنبه تداوم اقدامات تجاوزکارانه و سرکوب وحشیانه مردم مظلوم فلسطین در قدس اشغالی را که به بهانه ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی برای ادای فریضه نماز آغاز شده را به شدت محکوم کرد.
وی افکارعمومی، رسانه ها و همه آزاداندیشان و ملت ها و دولت های جهان را به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با تجاوزات و اقدامات ضدانسانی صهیونیست های غاصب دعوت کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با ابدی خواندن تعلق قدس شریف و مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین به همه مسلمان جهان و ملت فلسطین صاحبان اصلی این سرزمین، تصریح کرد: استمرارسرکوب گسترده مردم فلسطین از سوی صهیونیست های غاصب و جنایات، تجاوزگری ها و نقض حقوق اولیه فلسطینیان به خصوص تحدید آزادی های مذهبی و تضییع حقوق مسلمانان فلسطینی در دسترسی به اماکن مقدس در قدس شریف نشان می دهد که فلسطین مظلوم همچنان مساله اول جهان اسلام است و رژیم صهیونیستی بعنوان مظهر، منبع و منشا اصلی تروریسم دولتی و وحشت پراکنی در منطقه عمل می کند.
قاسمی همچنین با انتقاد از سکوت و بی عملی برخی کشورهای منطقه که داعیه اسلام مداری و محوریت جهان اسلام را دارند از مجامع بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد خواست به فوریت به بررسی تحولات تاسف بار در سرزمین های اشغالی بپردازند و با قاطعیت در برابر سرکوبگری و سیاست های تبعیض نژادی و تبعیض مذهبی رژیم صهیونیستی بایستند.
وی افزود: همچنین از مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان علمی و فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) می خواهیم تا با عمل به وظایف خود به مقابله و محکومیت جدی و قاطع سیاست های ضدانسانی، ضدفرهنگی و مخالف قواعد و مقررات حقوق بشری رژیم صهیونیستی پایان دهند.
روز جمعه بین نیروهای اشغالگر و نمازگزاران فلسطینی که قصد برگزاری نماز جمعه را در محوطه مسجد الاقصی داشتند، در مقابل باب الاسباط درگیری به وقوع پیوست و نیروهای اشغالگر مانع از ورود نمازگزاران به مسجد شدند.سه نفر نیز در این درگیری ها شهید شدند.
هفته گذشته نیز نیروهای رژیم اشغالگر قدس مانع برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شدند.
جمعه پیش پس از شهادت سه فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل، صهیونیست ها به بهانه اقدام به حمله مسلحانه درهای مسجدالاقصی را بسته و اقامه نماز جمعه در آن ممنوع اعلام کردند.
مقامات رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته اعلام کردند که فلسطینی ها برای ورود به مسجدالاقصی باید از گیت های بازرسی الکترونیکی عبور کنند، اما مردم فلسطین با این شرط مخالفت کردند.