عضو هیأت رییسه فراکسیون ورزش مجلس اعتقاد دارد مشارکت بخش خصوصی راهکار به نتیجه رساندن4 هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور است از این رو هم اکنون نیاز به برنامه ریزی و بهره گیری مناسب از ظرفیت سرمایه گذاران است.

به گزارش مرور نیوز یوناتن بت‌کلیا، با اشاره به اینکه امروزه توجه به صنعت ورزش یکی از موضوعاتی مهمی است که مسئولان در دوره‌های زمانی مختلف بطور جدی به آن می پردازند، گفت: بر این اساس باید اذعان کرد که به نوعی همه متولیان عرصه ورزش کشور درصدد ایجاد زمینه مناسب برای رشد این صنعت در کشور هستند.

نماینده آشوریان و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از یاد برد که برای توسعه ورزش کشور فراهم کردن بستر مناسب مانند امکانات ورزشی، ورزشگاه‌ها، سالن‌ها و غیره از اهمیت زیادی برخوردار است ، اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون با توجه به حجم زیاد پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و منابع زیادی که برای تکمیل و افتتاح آنها نیاز است، در این عرصه با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه تنگناهای مالی کنونی سبب شده تا متولیان اصلی حوزه ورزش نتوانند اقدام جدی در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی کنند ، ادامه داد: بر این اساس باید با برنامه ریزی و فراخواندن بخش خصوصی، از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی خصوصی برای به نتیجه رساندن این پروژه‌ها استفاده شود .

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت ورزش، علاوه بر سودآوری سبب بهره مندی این بخش از مزایای تبیین شده در قانون می‌شود ، تصریح کرد: به عنوان مثال سرمایه گذار بخش خصوصی می‌تواند به منظور ایجاد فضای ورزشی از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی استفاده کند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین در برنامه ششم توسعه نیز مشوق‌هایی از جمله معافیت‌های مالیاتی برای افرادی که در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری کنند در نظر گرفته شده از این رو فرصت خوبی برای جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه ورزش بوجود آمده است که می‌تواند بخش اعظمی از پروژه های نیمه تمام را به نتیجه مطلوب برساند.

به گزارش مرور نیوز، چندی پیش وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد 4 هزار پروژه ناتمام ورزشی در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها به 10 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.