عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس سران سعودی که قول داده بودند مسائل حج را از مسائل سیاسی فیمابین مجزا کنند از هم‌اکنون سنگ‌اندازی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه عدم صدور ویزای تیم دیپلماتیک ارتباطی به صدور ویزای حجاج ایرانی ندارد، گفت: سازمان حج و بعثه اقدامات لازم برای اعزام حجاج را انجام می دهد و صدور ویزای آنها ارتباطی به عدم صدور ویزای دیپلمات های ایرانی ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دولت عربستان نسبت به جمهوری اسلامی و صدور ویزای دیپلمات های ایرانی که قرار بود در عربستان مستقر شوند، کارشکنی می کند.

وی افزود: البته

حضور دیپلمات های ایرانی در عربستان در صورتی موثر است که عربستان اجازه ارتباط گیری به این افراد با دستگاه های سعودی بدهد و اگر غیر از این باشد بی فایده است.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: سران سعودی قول داده بودند مسائل حج را از مسائل سیاسی فیمابین مجزا کنند اما از هم اکنون قصد سنگ اندازی دارند با این حال هنوز ناامید نبوده و امیدواریم مشکلات احتمالی که برای حجاج پیش آمده برطرف شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عمده مسائل حجاج به بعثه مربوط است و دیپلمات ها صرفا مسائل مربوط به مسائل دیپلماتیک را انجام می دهند و امور مربوط به حجاج ازسوی بعثه انجام می پذیرد.