وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم‌نامه میزبانی تبریز از مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی گفت: تبریز می‌تواند به دلیل وجود ظرفیت‌های مختلف گردشگری مثل گردشگری سلامت به عنوان قطب گردشگری در دنیا معرفی شود.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی‌فر امشب در نشست مشترک هیات‌های ورزشی و سمن‌های جوانان استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: همدلی و همگرایی خوبی بین مسوولان استان برای توسعه استان وجود دارد و این وضعیت بسیار امیدبخش است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در بخش ورزشی توانمندی و ظرفیت بالایی را در استان شاهد هستیم. تبریز و استان جاذبه‌های گردشگری بسیار بالایی دارند.

سلطانی‌فر گفت: طی تعاملاتی که با استانداری و شهرداری داریم سعی در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های تبریز 2018 خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: تبریز می‌تواند به دلیل وجود ظرفیت‌های مختلف گردشگری مثل گردشگری سلامت به عنوان قطب گردشگری در دنیا معرفی شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در آمد حاصل از ورزش اهمیت بالایی دارد و در دنیا بسیار مورد توجه است. در این زمینه میزبانی تورنمنت‌های مختلف باعث درآمدزایی و رشد و توسعه ورزش در کشور خواهد شد.

سلطانی‌فر با اشاره به اهمیت ورزش در رده‌های سنی پایه بر توسعه ورزش آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم با افزایش سطح ورزش دانش آموزی نفراتی را به تیم‌های ملی معرفی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ورزش همگانی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما است گفت: با افزایش سطح و توسعه ورزش همگانی می‌توانیم در بخش ورزش قهرمانی نیز موفق‌تر باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش قهرمانی استان باید بسیار بهتر از وضعیت کنونی باشد که طبق صحبت‌های پزشکیان با همکاری و تشکیل تیم‌های خوب نفرات در ورزش‌های قهرمانی بیشتر می‌شود.

سلطانی‌فر اعلام کرد: ما آمدیم تا بگوییم آماده برگزاری مسابقات مختلفی در سال 2018 در تبریز هستیم تا در این رخداد بزرگ سهم کوچکی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع جوانان گفت: در خصوص جوانان هم اقدامات موثری در دولت تدبیر و امید انجام شده است که سعی خواهیم کرد در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی را در تبریز 2018 داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام خانه‌های جوانانی که راه‌اندازی شده بود توسط دولت قبلی بسته شد که در دولت یازدهم دوباره فعالیت خانه‌های جوانان را آغاز کرده‌ایم تا از این طریق اقدامات خوبی را در بخش جوانان انجام دهیم.

سلطانی‌فر گفت: انگیزه بالایی برای بهبود وضعیت جوانان کشور داریم و تمام سعی خود را خواهیم کرد تا اقدامات موثری در این حوزه داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در این سفر یک روزه از استخر مجموعه میرداماد و استخر قهرمانی در حال ساخت یادگار امام(ره) و استادیوم 70 هزار نفری یادگار امام(ره) تبریز بازدید کرد.

سلطانی‌فر همچنین تفاهم‌نامه برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی به میزبانی شهر تبریز را با دکتر جبار زاده استاندار آذربایجان شرقی به امضا رساند.