عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توصیه‌های رهبری به رئیس جمهور برای همه مسئولان کارگشاست و فقط برای چهار سال ریاست جمهوری نیست؛ بلکه می‌تواند سال‌ها مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز اصغر سلیمی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: اختلاف سلیقه‌ها نباید به گونه‌ای بیان شود که باعث سوء استفاده دشمنان باشد و خدمات مسئولین و رئیس جمهور دیده نشود. بهتر است این مسائل، مشکلات و اختلافات در جلسات خصوصی و نشست‌های بین قوا مرتفع شود و به جامعه کشیده نشود و انتقاد با خودخواهی متفاوت است.

وی افزود: نباید منافع ملی لابه‌لای انتقادات و جناح‌بندی‌ها گم شود و دشمن از این اختلافات خرسند گردد؛ بلکه باید در برابر دشمن متحد و منسجم بود و توجه کرد انتقاد با تخریب متفاوت است و نباید خدمات در بیان انتقادات نادیده گرفته شود و نیمه خالی همواره بیان شود و دولت نیز باید با شکیبایی با دلسوزان برخورد کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در خصوص تاکید مقام معظم رهبری به تعامل سازنده با دنیا، گفت: باید همه در برابر دشمنان بین المللی هم زبان و هم نظر باشیم و دشمن شناسی درستی داشته باشیم و همینطور برای تعامل عزتمند،‌ حکمت‌آمیز و مصلحت اندیشانه با دنیا، استراتژی و سیاست درستی اتخاذ شود تا از همه ظرفیت‌های کشورهایی که به معنای واقعی به دنبال همدلی و مراوداتی سازنده با ایران هستند، استفاده شود و در عین حال توجه شود تعامل و ظرفیت سازی در عرصه بین المللی با وابستگی متفاوت است.

سلیمی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: کارهای فراوانی در کشور معطل مانده و هیچ زمانی برای اتلاف وجود ندارد و آغاز کار دولت با آغاز برنامه ششم نیز برای حل این مشکلات و کارها یک فرصت است و باید دولت گام اول اجرای برنامه ششم را محکم بردارد و احکام پیش بینی شده در آن را با تعامل با مجلس به درستی اجرا نماید و وعده‌های انتخاباتی خود را نیز پیگیری نماید و بداند توجه به وعده‌های انتخاباتی موجب افزایش اعتماد مردم به مسئولین و احترام به رای مردم خواهد بود و با تعامل با سایر قوا در چهار سال مسئولیت، برنامه‌های خود را به خوبی پیش ببرد.