عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: ایران در موقع مناسب از ابزارهای قانونی برای بدعهدی آمریکا در برجام استفاده می‌کند.

محمدمهدی برومندی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با  مرور نیوز، با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران، گفت: به‌ طور قطع آمریکا با اِعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، برجام را نقض کرده که قطعا پاسخ متناسبی به مقامات این کشور داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس در مقابله با تحریم‌های آمریکا هم‌صدا هستند، افزود: طرحی در مجلس از چندی پیش برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا تدوین شده که در تدوین آن نظر دولت، دستگاه‌های امنیتی و دیپلماسی اخذ شده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند، ما هیچ‌گاه به سیاست‌‌های دولتمردان آمریکایی اعتماد نداریم که بدعهدی‌های این کشور در اجرای برجام نمونه روشنی از بی اعتمادی به مقامات این کشور است.

برومندی اظهار داشت: آمریکایی‌ها بدانند که تمامی ابزارهای قانونی لازم برای مقابله با بدعهدی‌های این کشور در اجرای برجام وجود دارد و در صورت نیاز، جمهوری اسلامی ایران از همه آنها در موقع مناسب استفاده خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اقدامات دولت آمریکا در دنیا شرایطی را به‌ وجود آورده که شاهد عکس‌العمل گسترده جهانی علیه مقامات این کشور هستیم، البته این عکس‌العمل‌ها دولتی و مردمی است که باعث منزوی شدن این کشور در آینده نزدیک خواهد شد.