رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا: زمان برای اعلام صحت یا عدم صحت انتخابات پایان یافته و تا به امروز هر حوزه‌ای که صحت انتخابات آن رد شده مشخص شده و هر کسی که رد نشده تایید شده محسوب می‌شود.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با مرور نیوز ، درخصوص انتخابات شوراها، اظهار داشت: برخی افراد یا کاندیداها شکایت خود را از طریق کمیسیون اصل 90 یا دیوان عدالت پیگیری کرده‌اند و از هیات مرکزی استعلام می‌خواهند، هیات مرکزی نظارت نیز جلسه‌ای را برگزار می‌کند تا جمع بندی اعضای هیات نظارت را اعلام کنیم.

وی افزود: زمان برای اعلام صحت یا عدم صحت انتخابات پایان یافته و تا به امروز هر حوزه‌ای که صحت انتخابات آن رد شده مشخص شده و هر کسی که رد نشده تایید شده محسوب می‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای شهر تهران جز اولین حوزه‌ها بود که صحت آن تایید شد و مطابق قانون انتخابات شوراها وقتی شهرستان صحت انتخابات را تایید کرد و هیات نظارت استان بر تاییدیه شهرستان صحه گذارد، ادامه داد: با این شرایط هیات مرکزی پس تایید هیات نظارت شهرستان و استان نمی‌تواند ورود پیدا کند و اظهار نظر هیات شهرستان و استان تهران نافی اختیارات هیات مرکزی نیز شده است.

عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه تعدادی از حوزه‌هایی که هیات نظارت شهرستان صحت انتخابات را تایید کرده ولی هیات نظارت استان، بر این نظر صحه نگذارده است و یا فرصت اظهار نظر پیدا نکرده و این موضوع را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات احاله داد، در این حوزه ها اگر قابلیت ابطال انتخابات وجود داشته، توسط هیات نظارت ابطال شده است، گفت: اگر انتخابات در این حوزه‌ها توسط هیات مرکزی ابطال نشده، بر اساس نظر هیات نظارت شهرستان، انتخابات آن حوزه تایید شده محسوب می‌شود.

محمودی شاه‌نشین متذکر شد: برای ابطال انتخابات یک حوزه یا یک صندوق، هیات‌های نظارت شهرستان و استان نمی‌توانند راسا اقدام کنند و نیاز به نظر هیات مرکزی است ولی برای تایید انتخابات می‌توانند نظر موثر بدهند و نیازی به تایید هیات مرکزی نیست.