نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه دولت باید از ایجاد فضای دو قطبی در کشور اجتناب کند، اظهار داشت: تمرکز دولت جدید باید حفظ و تقویت انسجام ملی باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مرور نیوز با اشاره به اولویت‌های‌ دولت دوازدهم اظهار داشت: رهبر انقلاب در جلسه روز تنفیذ جهت‌گیری‌های کلی را برای دولت جدید مشخص کردند که یکی از این جهت‌گیری‌ها ایجاد رابطه گسترده با تمامی کشورهای دنیا بود.

وی افزود: نکته دوم در بحث جهت‌گیری‌ها که باید به آن توجه کرد این است که مسئولان ما از هیمنه پوشالی غرب نباید هراسی داشته باشند و در برابر هجمه‌های آنان ایستادگی از خود نشان دهند. البته این ایستادگی نیز باید همراه با صلابت باشد نه اینکه از قدرت کشورهای سلطه‌گر ترسید و پتانسیل‌های داخلی‌مان را نادیده بگیریم.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به مشکلات روز کشور تصریح کرد: مهمترین اولویت دولت دوازدهم باید حل مشکل بیکاری و معیشتی مردم باشد. متاسفانه کشور ما از لحاظ آمار بیکاری جوانان درمقایسه با کشورهای دیگر منطقه وضعیت مناسبی ندارد که این موضوع زیبنده جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

سلیمی با اشاره به اقداماتی که دولت دوازدهم باید در دستور کار خود قرار دهد خاطرنشان کرد: نکته اول این است که راهبردهای اقتصادی کشور بر اساس برنامه ششم باشد. البته در دولت یازدهم شاهد بودیم که با وجود گذشت چندین ماه از تصویب قانون ششم توسعه از سوی مجلس ، آیین‌نامه‌های این قانون هنوز از جانب دولت تدوین نشده است.

وی با بیان اینکه دولت باید از ایجاد فضای دو قطبی در کشور اجتناب کند، اظهار داشت: تمرکز دولت جدید باید حفظ و تقویت انسجام ملی باشد.