عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با قابل دفاع دانستند عملکرد وزیر بهداشت به دلیل تحول حوزه درمان با ارائه طرح تحول سلامت، ارائه برنامه چشمگیر و قابل تامل را تنها شانس دریفات رای اعتماد وزار از مجلس دانست.

محمد وحدتی هلان در گفت‌وگو با مرور نیوز با تاکید بر این که طرح تحول سلامت، حوزه بهداشت و درمان را متحول کرد، به همین دلیل به وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان رای مثبت می‌دهد، گفت: برای ارتقای نظام سلامت و پیشبرد اهداف آقای هاشمی، وزارت رفاه باید بیش از گذشته وی را یاری کند تا خللی در مسیر نظام سلامت ایجاد نشود.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه برای معرفی هاشمی به مجلس لحظه شماری می‌کردیم، افزود: تا ثیر اقدامات آقای هاشمی به وضوح در بخش بهداشت و درمان قابل مشاهده است و در عین حال از وزیر بهداشت درخواست داریم مسئولیت وزارت بهداشت را در 4 ساله دوم دولت روحانی به‌عنوان مجری طرح تحول سلامت بپذیرد تا مردم همچنان با آسودگی خاطر خدمات درمانی دریافت کنند.

وحدتی هلان در توضیح ارزیابی خود از کابینه دوازدهم، گفت: با توجه به اینکه خواست مجلس معرفی نیروهای جوان، پرکار و همچنین آگاه به مشکلات جامعه در کابینه بود تا بتوانند برنامه‌های خود را در جهت رفع مشکلات کشور به مرحله اجرا درآورند، میتواند گفت؛ 50 درصد از انتظارات مجلس محقق شده است و در مورد 50 درصد باقیمانده نیز باید نگاه دقیقی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی داشت.

وی معتقد است هر یک از وزرایی که بتوانند برنامه‌های جامع و کامل در جهت رفع معضل بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه دهند میتوانند نظر مثبت مجلس را جلب خواهند کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است برخی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور از مجلس رای اعتماد نگیرند، گفت: این موضوع بستگی به برنامه‌های ارائه شده از سوی وزرای پیشنهادی دارد، درواقع اگر وزرا نکات چشمگیر و قابل تاملی در برنامه باشد که مجلس را قانع کند، به طور قطع رای اعتماد خواهد گرفت.