عارف در کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: برخی می‌خواهند انسجام جبهه اصلاحات را متلاشی کنند و منتخبین شورا باید مسئولیت خودشان را در قبال گفتمان بدانند.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز در کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: قطعا این کنگره نویدی برای توسعه احزاب و حضور زنان در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.

وی افزود: گفتمان اصلاحات افتخار به همراهی مردم دارد که این سرمایه اجتماعی از جانب مردم است. هربار مردم بهتر از گام قبل، این گفتمان را هدایت کردند.

عارف با بیان اینکه در تهران در دو سه ماه اخیر هجمه‌ها را دیدیم و این هجمه‌ها بر روی منتخبین بود، گفت: این سرمایه امروز در اختیار جبهه اصلاحات است. این 21 نفر عزیز باید بدانند سرمایه‌شان متعلق به گفتمان اصلاحات است نه احزاب.

وی افزود: در فراکسیون امید، برخی ضعف‌ها را توجیه می‌کردیم و بعد انتخابات برخی روبروی فراکسیون قرار گرفتند اما در انتخابات شوراها این را نمی‌پذیریم چراکه همه این 21 نفر اصلاح‌طلب هستند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه همه منتخبین باید پایبند گفتمان باشند، گفت: نگران حرکت‌های شخصی در شورای شهر هستیم. این مسیر را در دهه نود با عقلانیت و خرد جمعی برداشتیم اما برخی می‌خواهند انسجام جبهه اصلاحات را متلاشی کنند و منتخبین باید مسئولیت خودشان را در قبال گفتمان بدانند.

عارف با اشاره به اینکه در حضور موثر زنان بعد از انقلاب شکی نیست، گفت: امام هیئتی را به شوروی فرستاد که از آن هیئت محدود یک نفر زنی بود که وجودش را برای انقلاب گذاشته بود. ما باید از ظرفیت‌های قانون اساسی برای زنان استفاده کنیم و برای رسیدن به این جایگاه، تشکل‌های زنان موثر هستند.

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی اختلاف 50 درصدی دارد، ادامه داد: اگر در دو سه دهه گذشته کمبود نیروی متخصص زنان بهانه‌ای بود امروز هیچ بهانه ای نیست. خانم‌ها امروز باید بجای رقابت به رفاقت بپردازند و رقابت زنانه نتیجه‌اش حذف شدن بوده است.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: امروز متاسفانه یک وزیر زن معرفی نمی‌شود و باید ریشه آن بررسی شود. راهبرد اصلاحات مشخص است. سهمیه سی درصد زنان برای شوراها بر این مبنا قرار گرفت. فراکسیون زنان مجلس امروز منسجم است.

عارف افزود: نود درصد هجمه‌ها در انتخابات شوراها برای این بود که چرا من نیستم و دیگری هست. 26 خرداد 92 بود که از استان ایلام حدود 30 نفر آمدند و سه نفر از بانوان صحبت کردند که از سخنان آنها افتخار کردم و این سرمایه زنان ما در کل کشور است که باید از آن برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.