امام جمعه قم گفت: مراسم تنفیذ و تحلیف انجام شد و تنفیذ نماد مشروعیت الهی و تحلیف نماد همبستگی قوا و تعهد به مردم است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف در روزهای گذشته افزود: انتظار می رود دولت اسلامی در مسیر انقلاب و اسلام و متعهد به آرمان های انقلاب و پایبند به رهبری و دارای دغدغه نسبت به فرمایشات رهبری شکل بگیرد و شاهد فصل جدیدی از خدمت به کشور باشیم.

وی با اشاره به سالروز مقاومت اسلامی حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: حزب الله در شرایط سخت با حمله اسرائیل به جنوب لبنان مواجه شد، در 33 روز در برابر قوی‌ترین ارتش منطقه ایستادگی کرد و طعم شکست را به اسرائیل چشاند. جنگ 33 روزه باطل سحر قدرت های استکباری و نماد قدرت مقاومت اسلامی بود امروز نیز پیروزی از راه مقاومت عبور می کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: روز صنایع کوچک و متوسط را در پیش داریم. صنایع کوچک کمتر از 50 نفر و متوسط تا حدود 100 نفر اشتغال ایجاد می‌کند و در کشور بیش از 80 هزار صنایع کوچک و متوسط وجود دارد. این صنایع چندین میلیون اشتغال در کشور ایجاد کرده است. برخی از صنایع بزرگ استراتژیک هستند اما نباید صنایع کوچک را دست کم گرفت. با توجه به رکود صنایع به دلیل کمبود نقدینگی انتظار می رود کارفرمایان با سرمایه گذاری مانع از تعطیل شدن صنایع شوند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: از دولت نیز انتظار می رود با اقتصاد مقاومتی به صنایع کوچک و متوسط رسیدگی شود و صنایع در دولت جدید جان تازه‌ای بگیرد.

وی عنوان کرد: در این هفته روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را پیش رو داریم، باید به سمت تشکل ها بروند و رهبرمعظم انقلاب نیز در مسائل فرهنگی تاکید کردند تشکل های فرهنگی می تواند مشکلات را رفع کند.

امام جمعه قم با اشاره به برخی از حوادث در منطقه بیان کرد: تخریب عوامیه در منطقه شرقی عربستان حادثه دلخراشی است که با حمایت آمریکائی ها اتفاق می افتد. آمریکائی ها از تهدیدها و عربده کشی و تحریم ها به نتیجه ای نخواهند رسید. شما بارها مقاومت اسلامی را تجربه کرده اید و شکست خورده اید و ملت و رهبری در برابر زیاده خواهی های شما خواهند ایستاد.

آیت الله در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکیل خانواده در جامعه عنوان کرد: ازدواج به موقع و آگاهانه موجب رشد و تعالی انسان و جامعه می‌شود. انسان هایی که در زمینه ازدواج موفق هستند روح اجتماعی بهتری دارند و به سمت فعالیت های درست اقتصادی سوق پیدا می کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور یادآور شد: ازدواج به هنگام جامعه را از بسیاری از آسیب ها مصون می دارد ضمن اینکه به دلیل عدم استقبال جوانان از ازدواج به هنگام با کاهش جمعیت روبرو هستیم و در سالهای آینده با جامعه ای سالمند مواجه می شویم. نظام برنامه ریزی کشور باید هماهنگ با ازدواج به موقع باشد و در زمینه اشتغال و معیشت جوانان در جهت تشکیل خانواده راهکارهایی اتخاذ شود.