عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ارائه کردن گزارش عملکرد وزارتخانه ها برای مچ گیری نیست بلکه با هدف هم افزایی گزارش دریافت خواهد شد.

اکبر رنجبرزاده در گفت و گو با مرور نیوز ، با اشاره به طرح اصلاح برخی موارد در آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که می دانید نمایندگان در حال بررسی برنامه کاری وزرای پیشنهادی با هدف رای اعتماد هستند بر همین اساس به دنبال آن هستیم که هرسال وزرا و رئیس جمهور گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند. نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان می خواهند بدانند وزیر و رئیس جمهور که در ابتدای تشکیل دولت برنامه و اهدافی را ارائه کردند با گذشت هر سال تا چه اندازه آن را اجرایی کرده اند، همچنین عملکرد وزرا و رئیس جمهور با اهداف برنامه های کلان کشور مقایسه خواهد شد.

وی گفت: به این واسطه نمایندگان مطلع می شوند دولت در کجای مسیر پیشرفت کشور هستند و از سوی دیگر از میزان مشکلات و موانع مطلع می شوند و نسبت به رفع آن اقدام خواهند کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با طرح اصلاح آیین نامه داخلی قصد مچ گیری نداریم تاکید کرد: در واقع طرح با هدف هم افزایی بیشتر بین قوه مقننه و مجریه است و نباید این برداشت وجود داشته باشد که قصد تضعیف مجموعه، وزیر یا رئیس جمهوری را داریم. در واقع با این کار همه برای رسیدن به چشم اندازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بسیج خواهیم شد.

رنجبرزاده عنوان کرد: این طرح ارزشمند است و به منظور تضعیف جریان یا نادیده گرفتن مجموعه ای نیست بلکه با این کار هم افزایی برای رسیدن به چشم اندازهای برنامه ها و قوانین بالادستی فراهم می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش های سالانه در صحن علنی به رای گذاشته می شود، اظهار داشت: در صورتی که نمایندگان از گزارشی قانع نشوند و ضعف کاری در مجموعه وزارتخانه ببینند، همان مسیری که برای سوال در آیین نامه داخلی دیده شده است برای گزارشها طی خواهد شد و به نوعی وزیر مربوطه کارت زرد می گیرد.