وزیر کشور مهمترین برنامه اش در صورت حضور در کابینه دوازدهم را امنیت پایدار، توسعه اقتصادی،نشاط سیاسی و توجه به حوزه سیاست داخلی نام برد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: خدمت به مردم بسیار شیرین است و به لطف خداوند متعال در چهار سال گذشته هیچ گونه مشکلی نداشتیم و همکاری میان نیروهای امنیتی و نظامی بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست داخلی در چهار سال گذشته 5 انتخابات برگزار کردیم که این انتخابات در شرایط بسیار خوبی برگزار شد. در مسئله آسیب های اجتماعی توانستیم با هدایت مقام معظم رهبری، سازمان اجتماعی را تشکیل و اولویت های آن را مشخص کنیم.

رحمانی فضلی درباره اقدامات وزارت کشور در حوزه اقتصاد تصریح کرد: در چهار سال گذشته با همدلی دولت و ملت اقدامات خوبی انجام دادیم و امیدواریم که دوباره بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

وزیر کشور در خصوص روند جلسات با کمیسیونهای مختلف مجلس برای رای اعتماد و حضور در کابینه دوازدهم، افزود: جلسات خوبی با کمیسیون ها داشتیم که نشان دهنده مردمسالاری دینی و نقش مهم نمایندگان ومجلس است. امیدواریم آن چیزی که خیر مردم و کشور است اتفاق بیفتد.

وی مهمترین برنامه خودش در صورت حضور در کابینه دوازدهم امنیت پایدار، توسعه اقتصادی و نشاط سیاسی و توجه به حوزه سیاست داخلی دانست و گفت: در صورت اعتماد مجلس به دنبال افزایش نشاط جمعی و بالا بردن مشارکت سیاسی مردم هستیم، البته امنیت در شرایط کنونی بسیار مهم است که باید به آن نگاه ویژه ای داشت.

وی درباره حضور احتمالی زنان در معاونت‌های مختلف وزارت ‌کشور دولت دوازدهم نیز گفت: در دولت یازدهم توفیق نداشتیم از خدمات بانوان استفاده کنیم، در دولت دوازدهم اگر مقدر باشد بنا داریم از حضور زنان استفاده کنیم.

وزیر کشور درباره حضور احتمالی زنان در مسئولیت‌هایی مانند استانداری نیز گفت: باید بررسی‌های لازم صورت گیرد. شرایط این مسئولیت پیچیده‌تر است، شرایط امنیتی، انتظامی و نظامی دارد، بررسی می‌کنیم اگر واقعا به فردی برسیم که چنین ویژگی را داشته باشد از حضور زنان در این بخش استفاده خواهیم کرد.