رئیس جمهور گفت: تا رسیدن به زندگی شایسته برای این مردم سربلند و دستیابی به جایگاه بایسته در خانواده جهانی نیاز به گام‌های بلندتر و یارانی همراه‌تر داریم.

 

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در صحن علنی مجلس و در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستم که بار دیگر پاداش 4 سال تلاش صادقانه به مردم را از طریق رای ملت برای خدمت به آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و عظمت ایران قرار داد.

وی افزود: به ساحت ولی‌الله اعظم امام زمان(عج) درود و سلام می‌فرستم که با عنایات خاصه خود، این ملت مومن را در حمایت خود قرار داده است. از مردم بیدار ایران سپاسگزارم که با حضور آگاهانه خود در انتخابات اخیر از سویی امنیت ملی را تضمین کردند و از سوی دیگر بر اعتبار صندوق رای به عنوان شاخص وحدت و راهنمایی مدیریت کشور پای فشردند.

روحانی تصریح کرد: از رهبری شجاع تشکر می‌کنم که همراه با رهنمودهای خود از استقلال کشور و آزادی مردم حراست کردند و از دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر خدمت به مردم حمایت کردند.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: انتخابات 96 که با حضور باشکوه مردم برگزار شد، علاوه بر تجلی تثبیت اصل مردم‌سالاری دینی در جامعه جوان ایران 39 سال پس از پایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی را فراهم کرد تا مردم در بیان دید‌گاه‌ها و رویکردها آگاهانه به داوری بنشینند و به گفتمان و اهداف و برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب خویش رای دهند.

روحانی اظهار داشت: از امروز کاری را که آغاز می‌کنیم، شروع یک همکاری 54 ساله خواهد بود. وزیرانی که با معرفی رئیس‌جمهور و رای اعتماد نمایندگان بار مسئولیت اداره کشور را بر دوش می‌گیرند باید اطمینان داشته باشند که در طول مسیر خدمت از حمایت و همکاری مجلس محترم برخوردار خواهند بود. همان‌طور که رهبری انقلاب بارها تاکید فرمودند، مسوولان کشور تنها با همدلی و همکاری سه قوه و دیگر نهادها می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز به لطف خداوند برخی چالش‌های سال 92 را پشت سر گذاشته و امیدوارتر و تواناتر از گذشته آماده تدبیر و عبور از چالش‌های بزرگ پیش رو هستیم.

وی افزود: هنوز راه درازی در راه است، هنوز تا رسیدن به زندگی شایسته برای این مردم سربلند و دستیابی به جایگاه بایسته در خانواده جهانی نیاز به گام‌های بلندتر و یارانی همراه‌تر داریم. دولت تدبیر و امید عزم آن دارد که در فرصت 4 ساله دوم بیش از پیش به اصلاح ساختارها بپردازد. در این مسیر به کمک صمیمانه مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیازمند هستیم.

این خبر در حال به روز رسانی است...