عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ضرورت مشارکت همه مردم در حل مشکلات محرومین گفت: طبق روایتی از رسول اکرم(ص) زمانی که مومن به برادر مومنش کمک کند خداوند نیز به او کمک می کند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‎الله حسینی بوشهری روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار طرح برکت آفتاب در روستای سراجه قم گفت: بر اساس روایات و آیات الهی کمک به مردم مستمند که بنیه مالی و جسمی ندارند از واجبات اجتماعی است.
وی افزود: این کمک ها نیز باید با نگاه و روش دینی انجام شود و در واقع اگر قرار است که کمکی نیز انجام شود باید حمایتی، بدون منت و با گشاده رویی و همچنین با هدف تقویت بنیه خانواده برای خودکفایی انجام شود.
معاون جامعه مدرسین بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) توصیه بسیاری در خصوص رفع حوائج مردم داشتند و از جمله سفارشات ایشان که هم خود ایشان و هم ائمه و بزرگان دین ما به آن التزام داشتند آن بود که به هیچ شکلی نباید این کمک حالت تحقیرآمیز به خود بگیرد.
وی گفت: کمیته امداد نیز در جهت عمل به سفارش دین و با بلند نظری امام راحل تاسیس شد تا دست ناتوانان را بگیرد و آنها را توانمند سازد؛ ولی در هر مرحله از این خدمت باید به یاد داشته باشیم که تکریم و اکرام این قشر عزیز را به خوبی انجام دهیم.
آیت‎الله حسینی بوشهری تصریح کرد: همه ما باید کاری کنیم که جامعه ما از وابستگی به وارستگی برسد و این مساله در اقتصاد مقاومتی نیز لحاظ شده است، از دیگر سوی فلسفه تشکیل کمیته امداد نیز تنها کمک نبود بلکه به دنبال توانمندسازی و خودکفاکردن قشر محروم جامعه بود.
وی گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند که همه اقشار کشور به شکل عزتمندانه ای زندگی کنند و لازمه این امر نیز تکریم آنها است؛ نباید فراموش کنیم که کارآفرینی از جمله لوازم این عزت بخشی در جامعه است و بهتر است بدانیم که در دین اسلام اولین کارآفرین خود پیامبر بودند. کارآفرینی در نهاد دین ما است زیرا ائمه ما نیز سعی می کردند که با تشویق مسلمانان و شیعیان، آنها را به کار و تلاش تشویق از خمودگی و عزلت نشینی دور کنند.