نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حقوق دیپلمات‌های ایرانی کمترین حقوق در بین دیپلماتهای هم سطح است.

به گزارش مرور نیوز، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه با تشکر از اقدامات و تلاش‌های دولت یازدهم در زمینه دیپلماسی گفت: این اقدامات مجر به خروج ایران از ذیل فصل هفت منشورملل متحد و انزوای بین المللی ایران شد که این انزوا مشکلات فراوانی برای ما بوجود آورده است و باعث خرسندی قدرتهای بین المللی شده بود.

وی افزود: به رغم قرارگرفتن ایران در شرایط پرتلاطم منطقه، وزارت خارجه همه تهدیدات را توانست به فرصتها تبدیل کند و توفیقات مهمی در زمینه ارتباط سیاسی و اقتصادی با دولت عراق بوجود آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ارتباط ایران با ترکیه و اینکه ایران یک بار دیگر به یک بازیگر صلح ساز در منطقه تبدیل شد گفت: در عرصه بین المللی ظریف توانست روابط درحال سکون با اروپا را به تحرک تبدیل کند و شاهد روابط دوجانبه ایران و اروپا باشیم.

سیاوشی با اشاره به روی کارآمدن ترامپ گفت: وزارت خارجه دربرابر عناد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با به کارگیری توان دیپلماسی ابتکار عمل را در دست گرفت و به رغم فضای سنگین عدم اعتماد در منطقه جمهوری اسلامی توانست حضور قدرتمندانه خود را به دور از هر تنشی حفظ کند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه توانست با اولویت قراردادن منافع ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی را از شرایط خطرناک به سلامت خارج سازد و ائتلاف کشورها علیه ایران را متزلزل کند خاطرنشان کرد: ظریف گفتمان جدیدی را وارد عرصه سیاست خارجه کرد که این گفتمان مبتنی بر گفتگو و تعامل سازنده را مبتنی بر اصول حکمت و مصلحت بنا کند که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به توجه ظریف به مشکلات زیست محیطی و تلاش برای رفع این مشکلات گفت: به ایشان پیشنهاد می‌کنم برای مقابله با تهدیدات دشمنان در رابطه با حقوق بشر زنان و اقلیت ها می‌توانند سفیران نشان دادن چهره واقعی نظام باشند.

سیاوشی با اشاره به سخنان مخالفان در رابطه با دیپلماتهای ایرانی اظهار داشت: حقوق دیپلماتهای ایرانی کمترین حقوق در بین دیپلماتهای هم سطح خارجی است. همچنین حقوق کارکنان وزارت خارجه در داخل کمترین حقوق در بین کارکنان دولت است که با همت مجلس باید اصلاح شود.