رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای تقویت همه جانبه روابط تهران و بلگراد وجود ندارد، اظهارداشت: دو کشور می‌توانند ظرفیت‌های گسترده خود را در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و گردشگری فعال کرده و روابط و همکاری‌های همه جانبه بیشتری با یکدیگر برقرار کنند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه "دراگان تودوروویچ" سفیر جدید صربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از روابط گسترده‌تر و صمیمانه با صربستان استقبال می کند و تعمیق همکاری‌ها در همه بخش‌ها را به نفع دو ملت می‌داند.

رییس‌ جمهور همچنین گردشگری را یکی از زمینه‌های تقویت همکاری تهران و بلگراد دانست و گفت:‌ دو کشور ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارند که تسهیل رفت و آمد گردشگران می‌تواند در آشنایی و تحکیم روابط دو ملت ایران – صربستان بسیار موثر باشد.

دراگان تودوروویچ سفیر جدید صربستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ پیام تبریک رییس جمهور کشورش به دکتر روحانی، گفت: دولت صربستان آماده تقویت همکاری‌های همه جانبه با ایران است و اقدامات اولیه را برای برقراری و مناسبات بانکی بین دو کشور، آغاز کرده است.

سفیر جدید صربستان خاطر نشان کرد: بلگراد مصمم است همکاری‌های خود را با تهران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، ورزشی و گردشگری هر چه بیشتر افزایش دهد.

وی ضمن ابلاغ دعوت رسمی رییس جمهور صربستان از دکتر روحانی برای سفر به آن کشور از بررسی لغو روادید برای اتباع ایران در پارلمان این کشور در آینده نزدیک خبر داد.