نماینده مردم محلات در مجلس از افزایش نرخ اجاره بهای خانه خبر داد و گفت: اجاره‌نشین‌ها و زوج‌های جوان به چه کسی و به کجا پناه ببرند؟

به گزارش مرور نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در تذکر شفاهی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گرانی گوشت و تیرآهن را مورد اشاره قرار داد و خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: قیمت گوشت در این روزها اوج گرفته و مردم ضعیف را به زحمت انداخته است. قیمت حدود دو برابر افزایش یافته است به تبع این مسئله باعث افزایش هزینه تمام شده ساخت خانه می‌شود و باز اقشار ضعیف، مستاجران و جوانان آسیب می‌بینند.

نماینده مردم محلات در مجلس مدعی دستکاری آمار شد و افزود: این کار نمی‌تواند واقعیات را پنهان کند. واقعیت این است که با خیل عظیم بیکاری جوانان روبرو هستیم. انتظار داریم برای این مسئله هر چه سریعتر اقدام شود. شعاردرمانی و دستکاری در آمار نمی‌تواند علاج این واقعه باشد.

وی نسبت به پرداختن نشدن بودجه نوسازی مدارس انتقاد کرد و افزود: فصل تابستان بسیاری از مدارس نیاز به تعمیر دارند و با مشکل مواجه هستند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در قانون برنامه ششم فروش بخشی از معادن برای اصلاح زیرساخت‌هایی که معدن در آنجا وجود دارد اما اجرایی نشده است. وزیر صنعت و معدن اقدام کند.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با اشاره به استعفای محمدیان از نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، گفت: آقای نوبخت این مسئله را بررسی و هر چه سریعتر اطلاع‌رسانی کنند. آیا این مسئله واقعیت دارد یا نه؟

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به ماده سه قانون اقدام متقابل، گفت: در صورت اعمال تحریم جدید باید ظرف ۲ سال ۱۹۰ هزار سو بازگرداننده شود. مسئولان مربوطه دراین باره گزارش دهند. مردم منتظر اجرای این قانون هستند.