حسن هاشمی: در حوزه دارو همیشه حرف و حدیث بوده. هرکسی هر مطلبی دارد می تواند به دستگاه قضایی بدهد

 به گزارش مرور نیوز سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی مجلس گفت:آنچه که فرمودند به عنوان خاک سیاه نشستن بیمه‌ها مطرح است. 11 میلیون ایرانی بیمه شدند نزدیک به 85 درصد اینها درآمدشان کمتر از یک میلیون بود.درباره مشکل بیمه‌ها، از امسال در بودجه سالیانه سرانه برای این افراد تعیین شده است.

 وی ادامه داد: اکنون درمنطقه رتبه اول تولید علم را در رشته پزشکی داریم و رتبه اول را در استنادات علمی کسب کردیم و در چهار سال گذشته 30 درصد به مقالات علمی ایرانیان افزایش داشته.

افزایش70 درصدی داروها

قاضی زاده هاشمی با بیان این که امروز تعداد داروهای کمیاب به کمتر از 30 قلم نسبت به 350 قلم قبلی رسیده است افزود: سهم داروهای تولید داخل از کل بازار دارو به 70 درصد در سال 95 افزایش پیدا کرد. یعنی تولید داروی داخلی. به طور میانگین در هر ماه دو دارو اضافه کردیم.

 وی ادامه داد:در حوزه دارو همیشه حرف و حدیث بوده. هرکسی هر مطلبی دارد می تواند به دستگاه قضایی بدهد مگر دستگاه قضا را قبول نداشته باشید. چون اسم بردید باید بگویم همیشه در این حوزه حرف و حدیث وجود داشته. من از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساسم و اگر کسی مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند.

مخالفان از شایسته سالاری نام بردند. این بدان معناست که هر کسی در جای و تخصص خودش قرار بگیرد. یکی از افتخارات ما همین است. استفاده از برجسته‌ترین افراد علمی در ستاد ورزارت بهداشت. 

400 میلیارد تومان حساب ذخیره شده دانشگاه ها

وزیر پیشنهادی بهداشت درباره 400 میلیارد تومان حساب ذخیره دانگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: بالاخره بیمارستان باید برای اداره خودش و پرداخت حقوق در حسابش پول داشته باشد یا نه؟ الان که به افراد فاسد فشار آمده از هیات امنا انتقاد می‌کنند، خواهش میکنم یک مقدار مطالعه کنید. هیات امنا حیاط خلوت نیست.