نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که  وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری شخصیت مستقلی دارد.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد تجری در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 26 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت و رای اعتماد سیدعلیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: درباره دفاعیات وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش مطالبی عنوان کردم که به نظر می رسد اشتباه استنباط شده است، بنده در خصوص ساماندهی مناسبات وزارت آموزش صحبت کردم برخی تصور می کنند مخالف جذب حق التدریسی ها هستیم اما دقیقا برعکس خواستار رسیدگی به حق و حقوق این قشر هستیم.

نماینده مردم گیلانغرب، قصرشیرین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما در باره مظلومیت وزیر دادگستری همین بس که نمایندگان مجلس نمی دانند حوزه پزشکی قانونی به قوه قضاییه واگذار شده است و وزیر دادگستری هیچ نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه وزیر دادگستری وزیر حلقه اتصالی بین قوای سه گانه است، اظهار داشت: در زمان بررسی برنامه ششم توسعه به پیشنهاد نمایندگان 4 هزار متر مربع از فضای قوه قضایی حذف شد این در حالی است که یکی از حقوق مردم در فضای قضایی تضییع شد بنابراین باید در وزارت دادگستری به دنبال حفظ کرامتی و حقوق شهروندی مردم باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آوایی از جمله قضات با اخلاق است که سوابق درخشانی دارد، او در مسندهای مختلف قضایی از جمله حضور در دادگاه عالی انتظامی تا روسای کل 5 استان را در کارنامه خود دارد، او مراحل کارشناسی و فنی را به واسطه شخصیت و فعال بودن طی کرده است نه به واسطه آشنایی و ارتباطات.

تجری با تاکید بر اینکه آوایی روحیه حریت و استقلال نظر دارد، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری استنباط از قانون و وظیفه شرعی و تکلیف قانونی دارند و بدون هیچ ملاحظه ای مطالب را بیان می کند، این نکات از جمله مهمترین ویژه گی های وزیر دادگستری است که پبا حریت، آزادی و بیان دقیق مسائل با سه قوه می تواند در ارتباط باشد.

این نماینده مجلس گفت: آواریی مورد وثوق دولت و مورد تایید ریاست قوه قضاییه است و به خوبی می تواند از عهده ارتباط با سه قوه بر بیاید، لازم به ذکر است که آوایی و برادر ایشان تجریه حضور در مجلس را دارند و با جنس کار در قوه مقننه آشنا هستند.

وی تاکید کرد: قانون مداری و قانون مندی آوایی باعث می شود که یکی از حوزه های کاری وزارت دادگستری، یعنی سازمان تعزیرات حکومتی که وظایف متعددی از جمله مصادره اموال، توقیف، برخورد و جرایم سنگین را بر عهد دارد، عملکرد بهتری داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در انتها از وزیر پیشنهادی دادگستری خواست نسبت به ساماندهی سازمان تعزیرات حکومتی اقدام کند.