سردار عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به همراه استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روند ساخت سد نرماب در شهرستان مینودشت بازدید کردند.

به گزارش مرور نیوز، حسن صادقلو استاندار گلستان در حاشیه این بازدید، گفت: تنها سد مهم گلستان سد نرماب مینودشت بوده و به نوعی این سد امید استان است. سرانه آب استان گلستان از سرانه کشور پایین بوده و حتی از استان سمنان هم کمتر است.

صادقلو تصریح کرد: دیدگاه ما در استان این است که در هر دهنه، سد ساخته شود که علت آن وحشی بودن رودخانه ها و از طرفی مانداب های سیل است که با جاری شدن در زمینهای کشاورزی کیفیت خاک را پایین می آورد.

استاندار گلستان عنوان کرد: وزیر کشور در اولین توصیه ای که همان ابتدای دوره کاری ام به من داشت همین سد نرماب مینودشت بود و در جلسات بعد هم آقای رحمانی فضلی آن را مکررا تکرار می کرد. جلسه ای نبوده که از این سد صحبت نشود. پشتیبانی های ما از این پروژه کم نبوده و انتظار داشتیم تا پایان سال 96 افتتاح شود. هر چه زودتر این سد افتتاح شود به نفع همه به ویژه شرق استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز اظهارکرد: سد نرماب مینودشت اولین سدی است که فاینانس داخلی دارد که در این باره معمولا بزرگراه ها فاینانس دارند.

به گزارش ایسنا، سردار عبادالله عبداللهی در بازدید از سد نرماب که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ای که در تهران با استاندار گلستان داشتیم در خصوص نیاز های آبی این استان صحبت کردیم. چیزی که اهمیت دارد و مورد دغدغه است بحث چالش های آبی در کشور بوده و باید فکر اساسی در رابطه با آن کرد که در این باره هم قرارگاه خاتم گام های بزرگی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان همدلی بین مسئولان وجود دارد، افزود: هر جا وحدت باشد کارها زودتر حل می شود، در بعضی مناطق این مشکلات وجود دارد اما اختلافات بعضا از پیشروی کار مانع می شود.

عبداللهی ادامه داد: امروز با توجه به معضل بیکاری، قدم های بزرگی باید در راستای اشتغال برداریم که در این رابطه امنیت پایدار در گرو اشتغال پایدار است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: در بحث سد موضوعی که برای ما اهمیت دارد پایین دست سد است. ما هزینه های زیادی می کنیم و هدفمان این است که بهره برداری کامل و خوبی داشته باشیم نه این که پایین دست ها را رها کنیم و در این رابطه مسئولان به ویژه در وزارت نیرو باید انرژی بگذارند.

وی تصریح کرد: با همت خوب امسال هم می توانیم آبگیری داشته باشیم که در موضوع مالی هم می توانیم کمک کنیم اما در رابطه با تملک در حوزه ما نیست که ورود کرده و پولی پرداخت کنیم و مربوط به دولت است ولی باز هم از محلی دیگر کمک خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار کرد: ما امسال با جلسه‌ای که با آقای جهانگیری داشتیم حدود 70 پروژه تعیین کردیم که در این سال افتتاح شود و در سال جدید هم قطعا سد مینودشت جزو پروژه های ما برای افتتاح است.