وزیر سابق اطلاعات گفت: وقتی اقدام موشکی سپاه علیه داعش انجام گرفت تا 48 ساعت سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس گیج بودند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در چهارمین سالگرد شهید مستندساز مدافع حرم، هادی باغبانی، اظهار داشت: شهید باغبانی به‌عنوان مستندساز به‌دنبال تبیین راه مدافعان حرم که یک دستور قرآنی است به شهادت رسید تا راه مدافعان حرم تحریف نشده و مانند راه امام حسین(ع) که با برگزاری مراسم‌های مختلف زنده مانده، باقی بماند.

وی افزود: یک‌سوم آیات قرآن در مورد تاریخ است و آن را ابزاری برای هدایت بشر بیان داشته است. حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند «تاریخ معلم بشریت است» و با توجه به تاریخ است که می‌توان مسیر هدایت و صراط مستقیم را انتخاب کرد.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: قرآن کریم سه هدف از بیان تاریخ دارد که اولین آن این است که انسان‌ها عقل خود را به کار اندازند و مسائل را تجزیه و تحلیل کرده تا درس بگیرند. وقتی به چهل سالی که از انقلاب گذشته نگاه می‌کنیم با حوادث مختلفی که آمریکا و منافقین با طراحی‌های سنگین علیه انقلاب انجام داده‌اند، روبه‌رو می‌شویم.

مصلحی درباره تدبیر در آیات تاریخی قرآن اظهار داشت: دو قوم یهود و نصاری مورد اشاره قرآن است که می‌توان اروپا و آمریکای امروز دانست. تمام قضیه‌هایی که الآن در جریان انقلاب داریم پیامبر(ص) نیز در زمان خود داشته‌اند. در آیه 51 سوره مائده آمده «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ولایت‌مدار یهود و نصاری نباشید». انسان وقتی به این آیه توجه می‌کند، گویی همین الآن نازل شده، یعنی در دهه چهارم انقلاب اسلامی، مگر می‌شود کسی مؤمن باشد، ولی ولایت‌پذیر آمریکا و اروپا باشد؟ زمانی که از آنها پرسیده می‌شود، "چرا این‌گونه می‌کنید؟"، در جواب می‌گویند "می‌ترسیم که آنها به ما لطمه بزنند."، مثل اکنون که می‌گویند "آمریکایی‌ها گزینه نظامی روی میز دارند و ممکن است به ایران حمله کنند".

وزیر سابق اطلاعات افزود: عربده‌کشی‌های آمریکا در عراق و افغانستان برای این بود که ایران را بترساند، ولی نتوانستند کاری انجام دهند. هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری گفته‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. ما زمانی که 7 یا 8 نفر از سربازان آمریکایی را در خلیج فارس دستگیر کردیم آنها خود را خیس کردند، اما وقتی می‌بینیم شهید حججی که دستگیر می‌شود، مقتدرانه و با اقتدار عمل می‌کند و نشان از این موضوع دارد که از عربده‌کشی‌های آمریکا و دیگر دشمنان نترسیده‌ایم، اما کسانی در حال حاضر در کشور وجود دارند که از عربده‌کشی‌ها زود می‌ترسند.

مصلحی ادامه داد: اقتدار و قدرتی که امروز داریم با هزینه‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس داده‌ایم به دست آمده که تجربه‌ای بزرگ برای آمریکاست. در حال حاضر نیز مدافعان حرم تجربه‌ای جدید برای آمریکا هستند. امروز خیلی‌ها سپاه را برنمی‌تابند و اظهار می‌دارند که "جلوی کدخدا نمی‌توان ایستاد"، من این را با اطلاع می‌گویم که وقتی اقدام موشکی سپاه علیه داعش انجام گرفت تا 48 ساعت سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس گیج بودند که چگونه این اقدام دقیق انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: زمانی که سپاه اذن برای حمله موشکی می‌گرفت، گفته شده بود که فقط باید داعشی‌ها کشته شوند و فردی از مردم عادی در آن منطقه حضور نداشته باشد، این از ویژگی‌های حکومت اسلامی است و سپاه دقیقاً منطقه‌ای را که داعشیان تجمع کرده بودند موشک‌باران کرد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به قضیه فتح حلب اظهار داشت: ناتو که یک قدرت نظامی در دنیاست، تجزیه و تحلیلی را در مورد حلب ارائه داده بود و گفته بود که با اقداماتی که داعش در آن منطقه انجام داده، فتح حلب توسط ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت امکان‌پذیر نیست و با این شرایط بشار اسد رفتنی است. این تجزیه و تحلیل به گوش بعضی از افراد داخل ایران هم رسیده بود و وقتی به آنها می‌گفتیم که "با بشار اسد تماس گرفته و جویای احوال او شوید"، می‌ترسیدند چون فکر می‌کردند بشار اسد رفتنی است، اما زمانی که حلب فتح شد، همین افراد با بشار اسد تماس گرفتند. قطعاً فتح حلب یک فتح الهی بود و بدون کمک خداوند میسر نبود.

مصلحی با اشاره به دومین علت اینکه قرآن تاریخ را بیان می‌کند، اظهار داشت: همین چهل سال عمر انقلاب چه افرادی با چه جایگاهی به کجا رسیدند؟

وی سومین دلیل بیان تاریخ از جانب قرآن کریم را به حرکت در آمدن احساسات دانست و تصریح کرد: راهپیمایی 20میلیونی اربعین، نشان از احساسات پرشور مردم نسبت به امام حسین(ع) است. سال گذشته حدود 500 نفر از یک دانشگاه آمریکایی به‌درخواست سازمان سیا در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و سؤالاتی را از مردم می‌پرسیدند که جمع‌بندی آنها این بود که این جمعیت تهدیدی برای نابودی آمریکاست، همچنین اگر جست‌وجویی در اینترنت انجام دهیم با 14 میلیون مقاله در مورد آمریکای در حال فروپاشی مواجه می‌شویم که خود آمریکایی‌ها نوشته‌اند و اکثراً به این موضوع اشاره دارند که منشأ نابودی آمریکا، انقلاب اسلامی است، در حالی که متأسفانه عده‌ای در ایران این حرف را قبول ندارند.