معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: مقاومت جوانان جهان اسلام در برابر توطئه منطقه ای دشمنان همه اینها از برکت امام راحل است.

به گزارش مرور نیوز، علی باقری معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی طی سخنانی در همایش مدافعان حرم که به همت واحد 12دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه برگزار شده بود، با بیان اینکه چه شده که مردانی از ایران، افغانستان، پاکستان و ... در سرزمین دیگری کنار هم به نبرد با دشمنان می روند و در این راه به شهادت می‌رسند، گفت: جوانی که تازه ازدواج کرده، بچه دار شده و شیرینی زندگی را چشیده و آمال بزرگی برای خود و خانواده اش دارد، چطور میشود که پا می گذارد روی همه این ها و می رود و شهید می شود، این بسیار قابل تامل و توجه است.

مقاومت جوانان جهان اسلام در برابر توطئه منطقه ای دشمنان به برکت امام راحل است

وی افزود: مقاومت جوانان جهان اسلام در برابر توطئه منطقه ای دشمنان همه اینها از برکت مردی است که در تاریخ می درخشد. اگر امام راحل نبود، مسیر تاریخ حرکت دیگری داشت. سال 42 وقتی ایشان حرکت کردند تعداد مخالفین نسبت به موافقین قابل قیاس نبود و اتفاقا وجه ممیز امام هم نسبت به بقیه همین بود. خیلی ها مخالف طاغوت بودند اما فکر نمی کردند که به نتیجه برسند، وقتی از امام پرسیدند سربازان شما کجایند؟ ایشان فرمودند سربازان من در گهواره ها هستند. حرکت ایشان مانند پیامبران بود.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امام، توده مردم را همراه کردند و اینگونه انقلاب به ثمر رسید.

باقری با بیان اینکه معمولا وزارت خارجه ها اسناد را بعد از 30سال منتشر میکنند، اظهار داشت: گزارشی بود از سفارت انگلیس در ایران مبنی بر اینکه چرا انقلاب اسلامی پیروز شد و آنها نتوانستند انقلاب را پیش بینی کنند. مسئولانش گفته بودند ما از قدرت مذهب و دین در نیاز مردم و میزان تاثیرش در نقش آفرینی جامعه خبر نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: کارهایی که داعش انجام می‌دهد، گروهک های ضد انقلاب اوایل انقلاب می‌کردند، لذا سر بریدن کار جدیدی نیست و صدر اسلام هم بود و این داعشی ها فرزندان معنوی و جسمانی دشمنان اهل بیت(ع) هستند.

در ادمه این مراسم، داودی رییس واحد 12 دانشگاه علمی کاربردی نیز طی سخنانی گفت: به راستی سخن گفتن از مقام شامخ شهدا در قالب واژه ها بسیار دشوار است و دانش در برابر معرفت و ایثار شهدا در مرتبت بسیار پایینی قرار دارد.

وی افزود: شهدا، دانشمندان شور و شعور و پیشتاز سنگر ضداستکباری اند. همین که اکنون ما در امنیت کامل زندگی می کنیم بی گمان مدیون خون پاک شهیدان هستیم.

رییس واحد 12 دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: حفظ آرمان های شهدا برای عموم جامعه به ویژه دانشگاهیان یک فریضه است.

در پایان این همایش، با حضور علی باقری، حجت الاسلام رازینی، مسوولانی از ناجا و ارتش و همچنین مسوولان دانشگاه جامع علمی کاربردی، از خانواده های معظم شهدا و فرزندان شهدا تجلیل شد.